اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

سلامت معنوی کارسازترین ابعاد سلامت است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: یکی از کارسازترین ابعاد سلامت انسان، سلامت معنوی است.

سلامت معنوی کارسازترین ابعاد سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس اسماعیلی پیش از ظهر امروز در همایش آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه بعد روانی و معنوی سلامت انسان در پزشکی امروز کمتر حس می‌شود، اظهار کرد: علم پزشکی علمی است که هنرش ارتقای ابعاد سلامت است و اگر در جامعه‌ای 80 درصد سلامت وجود داشته باشد، باید آن را از مرز 80 درصد بالاتر ببریم.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی است با دیدگاه سلامت پیش می‌رود و ما می‌توانیم در این راستا پرچمدار این سلامتی باشیم.

اسماعیلی با اشاره به عوامل موثر در سلامتی بیان کرد: عوامل ژنتیکی و فردی، عوامل محیطی، شیوه‌های زندگی مردم، وسعت و کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و شرایط اقتصادی همگی در سلامتی نقش دارند و بیشتر باید به سمت بالابردن سلامت معنوی جامعه گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تلاش در حوزه سلامت را بالاترین جهاد دانست و افزود: حتی اگر بودجه نفت را هم در حوزه سلامت به کار ببریم، باز هم کم و این نکته بیانگر اهمیت سلامت است.

وی با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی مانند طلاق به سلامت معنوی آسیب می‌رساند، عنوان کرد: مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به مرکز حذف آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود و با بالا بردن سواد سلامت و آگاهی‌های مردم و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر این سلامت ارتقا می‌یابد.

اسماعیلی محور توسعه دنیا را انسان سالم دانست و عنوان کرد: عدالت در سلامت از اهمیت خاصی برخوردار است و مشارکت مردم در مسائل اجتماعی بزرگ‌ترین راهکار در راستای رفع ناهنجاری‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج30

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول