اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو گروه مهندسی رایانه دانشکده فنی دانشگاه گیلان:

دزدی اطلاعات رویکرد دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: عضو گروه مهندسی رایانه دانشکده فنی دانشگاه گیلان گفت: نفوذ در سیستم‌های الکترونیکی و دزدی انواع اطلاعات یکی از راه‌های جنگ نرم است که دشمن به صورت غیرمستقیم حمله می‌کند.

دزدی اطلاعات رویکرد دشمن در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله شاه بهرامی ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه گیلان به کاربرد سیستم‌های چند رسانه‌ای در سرویس‌های امنیتی تجارت الکترونیکی اشاره کرد و اظهار داشت: دفاع در پدافند غیر عامل بدون درگیری مستقیم با دشمن انجام می‌شود.

وی مخفی‌سازی اطلاعات در برابر دشمن الکترونیکی را دفاع غیرعامل عنوان کرد و افزود: پیشرفت سیستم‌های چند رسانه‌ای و افزایش قابلیت‌های آن در آموزش، تجارت، تبلیغات، سیستم‌های راه دور و ... به‌ کار گرفته می‌شود.

شاه بهرامی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم به صورت غیرمستقیم حمله می‌کند، تصریح کرد: نفوذ در سیستم‌های الکترونیکی و دزدی انواع اطلاعات یکی از راه‌های جنگ نرم است.

به گفته عضو گروه مهندسی رایانه دانشکده فنی دانشگاه گیلان، سیستم‌های مختلف امنیتی برای فراهم کردن محیطی امن در دنیای مجازی با توجه به ساختارهای تجارت الکترونیکی تعریف شده‌اند.

وی سیستم‌های احراز هویت، حق دسترسی، بررسی و بازبینی، محرمانه بودن، صحت داده‌ها، در دسترس بودن و عدم انکار را از جمله سرویس‌های شاخص تجارت الکترونیک برشمرد و خاطر نشان کرد: این شاخص‌ها را با استفاده از تکنیک‌های مختلف نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و الگوریتم‌های متعدد پیاده‌سازی می‌کنند.

شاه بهرامی ترکیب سیستم‌های امنیتی و چند رسانه‌ای و استفاده از الگوریتم‌های ترکیبی را از تکنیک‌هایی عنوان کرد که امروزه برای پیاده‌سازی سرویس‌های امنیتی استفاده می‌شود.

عضو گروه مهندسی رایانه دانشکده فنی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه استیگانوگرافی، کریپتوگرافی، واترمارکینگ، و ... تکنیک‌هایی در چند رسانه‌ای هستند، ابراز داشت: این تکنیک‌ها می‌توانند با ترکیب شدن در سیستم‌های امنیتی تجارت الکترونیکی چالش‌های نفوذگران و ویروس‌نویسان را بیشتر کرده و ضریب امنیتی در تجارت الکترونیکی را افزایش دهند.

وی هرگونه انجام کار اداری یا شخصی، تجارت، خرید و فروش کالا یا خدمات با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و شبکه‌های رایانه‌ای را تجارت الکترونیکی نامید و گفت: کسب و کار از اجزای جدا نشدنی در زندگی انسان‌هاست.

شاه بهرامی اذعان داشت: سرعت بیشتر و زمان کمتر، دسترسی بدون در نظر گرفتن بعد مکان، کم کردن هزینه‌ها و ...  از دستاوردهایی هستند که تجارت سنتی را هر روز متمایل‌تر به تجارت الکترونیکی می‌کنند.

عضو گروه مهندسی رایانه دانشکده فنی دانشگاه گیلان ارائه خدمات و محصولات، آموزش، گزارش، اطلاعیه‌ها، تبلیغات، خدمات دولتی، سیستم‌های بانکی و ... را در تجارت الکترونیکی در حال اجرا و رو به گسترش خواند و یادآور شد: امروزه اشخاص و گروه‌ها با استفاده از اینترنت، صفحات وب و رایانه تجربه جدیدی از تجارت را کسب می‌کنند که وابسته به سیستم‌های الکترونیکی است.

وی صدا، عکس، فیلم، نمودار، متن، شبکه و ... را نوعی از دریافت‌های افراد از رسانه‌ها توصیف کرد و افزود: بسیاری از نرم‌افزارهای تولید و مدیریت چند رسانه‌ای در رایانه ارائه می‌شود.

شاه بهرامی به تاثیرگذاری ظاهر افراد و محیط کار در تجارت سنتی اشاره کرد و بیان داشت: محیط کار در تجارت الکترونیک در جذب و رضایت کاربران نقش موثری دارد.

عضو گروه مهندسی رایانه دانشکده فنی دانشگاه گیلان نفوذ در سیستم‌های الکترونیکی و فناوری‌های نوین اطلاعاتی را یکی از حمله‌های غیرمستقیم دشمن عنوان کرد و گفت: برای پدافند غیرعامل و جلوگیری از دزدی اطلاعات کلیدی نیاز داریم دائماً تکنیک‌های استتار و پنهان‌کاری خود را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی با گسترش سیستم‌های امنیتی از طریق سیستم‌های چند رسانه‌ای می‌تواند راحتی خیال کاربران را بیشتر فراهم کند، تصریح کرد: ترکیب تکنیک‌های سیستم‌های چند رسانه‌ای، رمزنگاری و پنهان‌کاری بر جذابیت محیط تجارت الکترونیکی می‌افزاید و ضریب امنیتی بالایی برای آن پدید می‌آورد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول