اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انجمن مرکزی هاپکیدو

مسابقات سلاح سرد در رشت آغاز شد

خبرگزاری فارس: مسابقات سلاح سرد در دو بخش شمشیر(چانبارا) و نانچاکو در انجمن مرکزی هاپکیدو ایران و خاورمیانه در رشت آغاز شد.

مسابقات سلاح سرد در رشت آغاز شد
رئیس انجمن هاپکیدو ایران صبح امروز در حاشیه برگزاری رقابت‌های مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و همزمان با سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مسابقات سلاح سرد از طرف انجمن هاپکیدو ایران در بخش شمشیر(چانبارا) و نانچاکو به صورت مبارزه و فرم آغاز شده است.
محمدرضا هاشم‌پور با بیان اینکه بیش از 200 نفر و از هفت شهرستان استان در این دوره از مسابقات شرکت دارند، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات انتخاب کردن تیم سلاح سرد است.
وی با اشاره به اینکه همزمان در استان‌های دیگر کشور در همین روز تیم‌های سلاح سرد، خود را برای برگزاری مسابقه آماده می‌کنند، افزود: این مسابقات امروز جمعه ویژه آقایان بوده و در 14 بهمن جاری نیز بانوان در آکادمی مرکزی هاپکیدو ایران و خاورمیانه این مسابقات را برگزار می‌کنند.
رئیس انجمن هاپکیدو ایران با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ تربیت‌بدنی و توسعه ورزش همگانی بوده است، ابراز داشت: در این راستا برخی از افراد که نمی‌توانند به صورت حرفه‌ای در مسابقات اصلی هاپکیدو که شامل دفاع شخصی و مبارزه است حضور داشته باشند می‌توانند در این مسابقات برای رقابت شرکت کنند.
وی با تصریح بر اینکه بخش نانچاکو در این مسابقات با استفاده از نانچاکو و شمشیر اسفنجی صورت می‌گیرد، گفت: تمام مردم با آموزش چند ساعته می‌توانند در این مسابقات که یک ورزش هوازی است شرکت کنند.
هاشم‌پور ادامه داد: این ورزش شادابی، نشاط، تعادل و تمرکز را در افراد افزایش می‌دهد و می‌توان به عنوان ورزش همگانی در سطح کشور توسعه داد که در صدد انجام این کار هستیم.
به گفته وی، انجمن هاپکیدو با نظارت فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور به عنوان سبک هاپکیدو (WHC) و در استان‌ها زیر پوشش هیئت ورزش‌های رزمی استان‌ها فعالیت می‌کند.
نماینده فدراسیون جهانی هاپکیدو در ایران و خاورمیانه خاطر نشان کرد: آکادمی مرکزی هاپکیدو ایران و خاورمیانه در شهر رشت شعبه دیگری ندارد و برخی از افراد سودجو از عنوان مرکز استفاده می‌کنند و از عموم در سطح کشور می‌خواهیم برای ثبت‌نام در این رشته ورزشی به شعب رسمی این رشته در رشت مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 50 کشور در دنیا در این رشته در قالب فدراسیون، انجمن و آکادمی‌های مختلف فعالیت دارند، بیان داشت: در حال حاضر در 14 استان کشور در رشته هاپکیدو نمایندگی فعال داریم.
هاشم‌پور از علاقه‌مندان خواست تا برای ثبت‌نام در این مسابقات با مراجعه به انجمن مرکزی هاپکیدو ایران و خاورمیانه به آدرس رشت، جاده انزلی، بلوار ولیعصر(عج)، مقابل اتاق بازرگانی گیلان مراجعه کنند و یا با شماره 09192118295 تماس بگیرند.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول