اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ خطر برای مراکز پیش‏دبستانی

فضاهای واگذار شده به مراکز پیش‏دبستانی پس گرفته می‏شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: فضاهای واگذار شده به مراکز پیش‏دبستانی در صورت نیاز از سال تحصیلی آینده پس گرفته می‏شود.

فضاهای واگذار شده به مراکز پیش‏دبستانی پس گرفته می‏شود
ابراهیم سحرخیز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: براساس هیچ کدام از مستندات قانونی، آموزش و پرورش وظیفه ندارد پیش‏دبستانی را جزو آموزش‏های رسمی بداند.
وی تصریح کرد: توجه به آموزش و پرورش رسمی وظیفه این وزارتخانه است و باید نیروی مورد نیاز مدارس را در بخش‏های مختلف تامین کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: منظور از آموزش و پرورش رسمی، دوره‏های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده و پیش‏دبستانی جزو آموزش و پرورش رسمی کشور تلقی نمی‏شود.
سحرخیز افزود: پیش‏دبستانی هر وقت رسمی شد، کسی که به وزارت آموزش و پرورش تکلیف می‏کند که این آموزش‏ها رسمی باشد، باید بودجه، نیرو و فضای مورد نیاز آن را نیز تامین کند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش اعتقاد دارد که دوره پیش‏دبستانی اثربخش بوده و در تربیت نوآموزان اثر می‏گذارد و در روند یاددهی ـ یادگیری فایده‏بخش است و از محل مشارکت‏های مردمی و غیردولتی مایل به توسعه آن هستیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: هم‏اکنون تنها در تهران بیش از یک هزار مدرسه غیردولتی وجود دارد و کسی بررسی نمی‏کند که سرانجام و عاقبت نیروهایی که در این مدارس کار می‏کنند، به کجا خواهد انجامید.
سحرخیز گفت: در مدارسی از این دست با نیروی آموزشی هم‌چون فعالیت در بنگاه اقتصادی نگاه می‏شود و اگر نیروهای این قبیل مدارس اعتراضی دارند، باید در اداره کار پیگیر امور مورد نظر خود شوند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش که یک نهاد حاکمیتی است، تنها وظیفه دارد تا نظارت کند محتوایی که در این مدارس تدریس می‏شود، با سیاست‏های وزارت آموزش و پرورش انطباق داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ما باید مواظب باشیم هر سخنی در این مدارس گفته نشود و نیروهایی که در مدارس غیردولتی در حال فعالیت هستند، صلاحیت آنها را گزینش وزارت آموزش و پرورش تایید می‏کند.
سحرخیز گفت: نیروهای مراکز پیش‏دبستانی به آموزش و پرورش ارتباطی ندارند و اینکه چه دستمزدی می‏گیرند و چگونه فعالیت می‏کنند، براساس تفاهمی است که بین نیروی کار و مرکز پیش‏دبستانی صورت می‏گیرد.
وی عنوان کرد: در برخی مناطق کشور آنقدر فضای اضافه در اختیار آموزش و پرورش بوده است که گاهی در اختیار مراکز پیش‏دبستانی قرار داده‏ایم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با اجرای نظام آموزشی جدید که پایه ششم به مدارس ابتدایی افزوده می‏شود، باید این فضاها خالی شوند و برای استقرار دانش‏آموزان مورد برنامه‏ریزی قرار گیرند.
سحرخیز توضیح داد: اگر فضای اضافه در نوبت‏های صبح و عصر در اختیار آموزش و پرورش بود، با اجاره می‏توان به موسسان مراکز پیش‏دبستانی واگذار کرد.
وی عنوان کرد: چون هدف این مراکز آموزش است، می‏توان فضاهای خالی را با اجاره کمتری نسبت به قیمت کارشناسی به آنها واگذار کرد و این کمک‏ها تاکنون نیز انجام شده است.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول