ابراهیم سحرخیز در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: براساس هیچ کدام از مستندات قانونی، آموزش و پرورش وظیفه ندارد پیشدبستانی را جزو آموزشهای رسمی بداند.
وی تصریح کرد: توجه به آموزش و پرورش رسمی وظیفه این وزارتخانه است و باید نیروی مورد نیاز مدارس را در بخشهای مختلف تامین کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: منظور از آموزش و پرورش رسمی، دورههای ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده و پیشدبستانی جزو آموزش و پرورش رسمی کشور تلقی نمیشود.
سحرخیز افزود: پیشدبستانی هر وقت رسمی شد، کسی که به وزارت آموزش و پرورش تکلیف میکند که این آموزشها رسمی باشد، باید بودجه، نیرو و فضای مورد نیاز آن را نیز تامین کند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش اعتقاد دارد که دوره پیشدبستانی اثربخش بوده و در تربیت نوآموزان اثر میگذارد و در روند یاددهی ـ یادگیری فایدهبخش است و از محل مشارکتهای مردمی و غیردولتی مایل به توسعه آن هستیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: هماکنون تنها در تهران بیش از یک هزار مدرسه غیردولتی وجود دارد و کسی بررسی نمیکند که سرانجام و عاقبت نیروهایی که در این مدارس کار میکنند، به کجا خواهد انجامید.
سحرخیز گفت: در مدارسی از این دست با نیروی آموزشی همچون فعالیت در بنگاه اقتصادی نگاه میشود و اگر نیروهای این قبیل مدارس اعتراضی دارند، باید در اداره کار پیگیر امور مورد نظر خود شوند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش که یک نهاد حاکمیتی است، تنها وظیفه دارد تا نظارت کند محتوایی که در این مدارس تدریس میشود، با سیاستهای وزارت آموزش و پرورش انطباق داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ما باید مواظب باشیم هر سخنی در این مدارس گفته نشود و نیروهایی که در مدارس غیردولتی در حال فعالیت هستند، صلاحیت آنها را گزینش وزارت آموزش و پرورش تایید میکند.
سحرخیز گفت: نیروهای مراکز پیشدبستانی به آموزش و پرورش ارتباطی ندارند و اینکه چه دستمزدی میگیرند و چگونه فعالیت میکنند، براساس تفاهمی است که بین نیروی کار و مرکز پیشدبستانی صورت میگیرد.
وی عنوان کرد: در برخی مناطق کشور آنقدر فضای اضافه در اختیار آموزش و پرورش بوده است که گاهی در اختیار مراکز پیشدبستانی قرار دادهایم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با اجرای نظام آموزشی جدید که پایه ششم به مدارس ابتدایی افزوده میشود، باید این فضاها خالی شوند و برای استقرار دانشآموزان مورد برنامهریزی قرار گیرند.
سحرخیز توضیح داد: اگر فضای اضافه در نوبتهای صبح و عصر در اختیار آموزش و پرورش بود، با اجاره میتوان به موسسان مراکز پیشدبستانی واگذار کرد.
وی عنوان کرد: چون هدف این مراکز آموزش است، میتوان فضاهای خالی را با اجاره کمتری نسبت به قیمت کارشناسی به آنها واگذار کرد و این کمکها تاکنون نیز انجام شده است.
انتهای پیام/ج10/ط4000
اخبار مرتبط
-
سند تحول بنیادین مطلع فجر آموزش و پرورش است
-
طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال 91 اجرا میشود
-
شوراهای آموزش و پرورش تحول بنیادین را محقق میکنند
-
تدوین سند تحول بنیادین بر اساس ارزشهای اسلامی
-
طولانیشدن هوشمندسازی مدارس به معنای رهاکردن تحول بنیادین است
-
تحول بنیادین نظام آموزشی مبتنی بر تربیت دینی باشد
-
نظام آموزشی 3-3-6 نتیجه تحول بنیادین در آموزش و پرورش است
-
انتخاب درست مجریان طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش
-
ضرورت تحول گام بهگام بنیادین در نظام آموزشی
-
دانشگاه فرهنگیان جزو سند تحول بنیادین است
-
تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش ضروری است
-
سند تحول بنیادین رویکردی نوین در ارتقای شان معلمان است
-
برای اجرای طرح تحول بنیادین اطلاعرسانی دقیقی صورت گیرد
-
اجرای گام نخست سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
-
روح حاکم بر تحول بنیادین، ارتقای کیفیت است
-
تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آموزههای دینی استوار است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.