اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم خبر داد

برگزاری دومین کارگاه نمایشنامه‌خوانی در قم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از برگزاری دومین کارگاه نمایشنامه‌خوانی در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

برگزاری دومین کارگاه نمایشنامه‌خوانی در قم
رضا ابوذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان قم در راستای افزایش توانمندی‌های هنرمندان بومی این استان اظهار داشت: انجمن هنرهای نمایشی استان قم در نظر دارد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به تجربه‌اندوزی هنرمندان استان قم و ارتقای سطح کیفی آثار آنان کمک کند.
وی افزود: در این راستا، برگزاری یک کارگاه نمایشنامه‌خوانی از طرف انجمن هنرهای نمایشی استان قم برنامه‌ریزی شده که با استقبال گروه‌های نمایشی روبه‌رو شده است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ابراز کرد: 12 گروه نمایشی برای شرکت در این کارگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد، هشت گروه در طی برگزاری این کارگاه آثار خود را ارائه می‌کنند.
وی در توضیح نحوه اجرای این کارگاه گفت: در این کارگاه گروه‌های نمایشی آثار خود را با استفاده از بازیگران و با رعایت تمام حس‌های لازم برای اجرای متن تقریر می‌کنند، اما لوازم صحنه، موسیقی و گریم در این اجراها، استفاده نمی‌شود.
ابوذر ادامه داد: در حاضر حاضر متون بازخوانی و انتخاب شده‌اند و گروه‌های برگزیده که باید متن خود را اجرا کنند، در حال تمرین هستند.
وی اظهار داشت: این کارگاه از ششم بهمن‌ماه آغاز به کار می‌کند و تا پایان اسفند هر پنجشنبه به کار خود ادامه خواهد داد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم عنوان کرد: نمایشنامه‌ها توسط داوران ارزیابی شده، بهترین بازیگر زن و مرد و سه نمایشنامه برتر انتخاب خواهند شد و در اردیبهشت سال آینده جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این کارگاه‌ها هنرمندان استان قم اعتماد به نفس لازم برای استفاده از متن‌های بومی استان به منظور اجرای نمایش‌ را پیدا کنند.
ابوذر ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار این کارگاه برگزار شد که سبب افزایش اعتماد به نفس و توانمندی هنرمندان قمی برای شرکت دادن نمایشنامه‌های بومی در جشنواره‌های تئاتر استانی شد.
وی با بیان اینکه شرکت در این کارگاه برای عموم آزاد است، افزود: علاقه‌مندان عرصه نمایشنامه‌نویسی با شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند تجربیات ارزشمندی برای کار در این زمینه به دست بیاورند.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول