اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس:

فردوس شهری تاریخی با اصالت‌های فراوان است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان فردوس گفت: فردوس شهری تاریخی با اصالت‌های فرهنگی فراوان است.

فردوس شهری تاریخی با اصالت‌های فراوان است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی جوان ظهر امروز در جلسه تسهیلات سفر شهرستان فردوس اظهارداشت: توفیق میزبانی زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) سبب ایجاد انگیزه بیشتر برای کار کردن در ‌ارتباط‌ با تسهیلات سفر است.
وی افزود: شهرستان فردوس مناسب‌ترین و بهترین موقعیت جغرافیایی به لحاظ جذب مسافر و گردشگر در سطح استان را دارد.
جوان تصریح کرد: علاوه بر موقعیت جغرافیایی، ویژگی‌های تاریخی این شهرستان و آثار باستانی مربوط به قرن‌های اولیه صدر اسلام آن را در موقعیت‌های متمایزی قرار داده است به طوری که قدیمی‌ترین مسجد، قدیمی‌ترین حوض انبار و کهن‌ترین بافت تاریخی در سطح استان خراسان‌جنوبی متعلق به شهرستان فردوس است.
معاون فرماندار فردوس یادآور شد: باید جاذبه‌های تاریخی شهرستان فردوس بیشتر به مسافران معرفی شود تا زمان ماندگاری مسافران در شهرستان افزایش پیدا کند.
جوان گفت: در تعطیلات نوروز سال گذشته 2 میلیون و 350 هزار نفر مسافر از این شهرستان عبور کرده‌اند که از این تعداد 324 هزار نفر در مدارس و سایر اماکن سطح شهرستان اسکان یافتند.
وی افزود: این شهرستان دارای 110 اثر تاریخی و دو منطقه نمونه گردشگری است که تاکنون تعداد 65 اثر تاریخی فردوس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
معاون فرماندار فردوس تصریح کرد: در طول سال گذشته بیش از 7 میلیون مسافر و در 9 ماه سال جاری بیش از 6 میلیون مسافر از شهرستان فردوس عبور کرده‌اند که این نشان از موقعیت وی‍ژه شهرستان فردوس دارد.
جوان یادآور شد: مردم باید به گردشگری به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنند چرا که با ورود مسافران و گردشگران به شهرستان رونق اقتصادی نیز ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 63 درصد آمار ورودی مسافران به استان خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان فردوس است، گفت: مسافران باید با جاذبه‌های گردشگری فردوس آشنا و از امکانات موجود در شهرستان برخوردار شوند.
معاون فرماندار فردوس به اجرای طرح فاضلاب در شهرستان اشاره کرد و از مسئولان مربوطه خواست تا به منظور استقبال شایسته از مسافران، حفاری‌های سطح شهر از 15 اسفندماه تعطیل شود.
شهردار فردوس نیز از آماده‌سازی و مناسب‌سازی معابر سطح شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر فاز دو پارک گردشگری تون در حال اجرا است و مسافران از امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه بهره‌‌مند می‌شوند.
انتهای پیام‌/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول