اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به روش فاینانس

مدول تصفیه‌خانه فاضلاب 4 شهر خراسان‌رضوی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی گفت: مدول تصفیه‌خانه فاضلاب چهار شهر گناباد، طرقبه، تایباد و تربت‌جام تا چهار سال دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدول تصفیه‌خانه فاضلاب 4 شهر خراسان‌رضوی احداث می‌شود
محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ایجاد تأسیسات فاضلاب چهار شهر گناباد، طرقبه، تایباد و تربت‌جام از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی مدت زمان اجرای این طرح را هشت سال عنوان کرد و افزود: این طرح از سال 87 شروع شده و سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات گذشته و در نتیجه حرکت جهادی پرسنل و کارکنان این شرکت، مدت زمان اجرای این طرح از 15 سال به هشت سال کاهش پیدا کرده است.
طاهری در رابطه با برنامه سال 90 این طرح ابراز داشت: اخذ مجوز و برگزاری مناقصه بین‌المللی و انتخاب برنده، امضای قرارداد و پیگیری اخذ مجوز از شورای اقتصاد از جمله این برنامه‌ها است.
طاهری با اشاره به جدول سرمایه‌گذاری این پروژه اعلام کرد: عملکرد تا پایان سال 89 ریال برابر با 54 میلیارد ریال بوده است.
وی عنوان داشت: کل اعتبار مورد نیاز برای طرح 910 میلیارد ریال، پیش‌بینی آورده بخش خصوصی 271 میلیارد ریال و کسری اعتبار مورد نیاز 585 میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی اظهار داشت: کاهش هزینه‌ها به سبب کاهش زمان اجرا و جلوگیری از تأثیر سالانه در قیمت نهایی پروژه را از جمله ویژگی‌ها حرکت جهادی در مورد میزان بهره‌وری در هزینه است.
 وی ابراز داشت: برخورداری 50 درصد جمعیت تحت پوشش شهرهای مذکور از تأسیسات احداثی تصفیه‌خانه فاضلاب و رشد 10 درصدی جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در سطح استان یکی از دستاورد‌ها در این رابطه به حساب می‌آید.
وی به مشکلات در این زمینه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این زمینه می‌توان به اخذ مجوز‌های لازم از استانداری، شورای اقتصاد و بانک مرکزی و ایجاد مشوق‌های جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صدور تضمین‌های مطمئن و قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اشاره کرد.
طاهری در رابطه با پروژه ایجاد تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر قوچان با استفاده از تسهیلات مالی ماده 56 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اشاره کرد و افزود: کسری اعتبار مورد نیاز این طرح نیز بالغ بر 138 میلیارد‌ ریال، کل اعتبار 350 میلیارد ریال و پیش‌بینی آورده خصوصی بیش از 200 میلیارد ریال است.
وی تأکید کرد: اجرای این طرح نیز از 15 سال به کمتر از هشت سال کاهش پیدا کرده است.
 انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول