اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی:

نهاد روحانیت باید کارکرد نیروسازی را دوباره احیا کند

خبرگزاری فارس: عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی گفت: نهاد روحانیت کارکرد نیروسازی را که قبل از انقلاب در مساجد برای جوانان انجام می‌داد، دوباره احیا کند.

نهاد روحانیت باید کارکرد نیروسازی را دوباره احیا کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین باغ‌گلی ظهر امروز در پنجمین نشست تربیت دینی در مشهد اظهار داشت: مربی تربیتی در عرصه عمل با مسائل و دشواری‌های متعددی مواجه است و این مسائل به درون و بیرون مدرسه مربوط می‌شوند، حل بسیاری از این مسائل از عهده مربی خارج است.
عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی افزود: ضرورت اولیه برای یک مربی، اتخاذ یک رویکرد تربیتی مناسب و طراحی پروژه تربیتی بر اساس رویکرد مذکور است.
باغ‌گلی افزود: مربی فاقد رویکرد تربیتی، در برخورد با مسائل و چالش‌ها راهش را گم می‌کند و به روزمرگی می‌افتد.
عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی با بیان انواع محیط تربیتی به جامعه بسته که یک حرف و یک صدا بیشتر وجود ندارد و جامعه متضاد، جامعه‌ای که در آن دیدگاه‌های مختلف وجود دارد و تضادها در آن حل نشده است، خاطرنشان کرد: جامعه متحرک تضادها در آن حل شده است و با اینکه دیدگاه‌های مختلف در آن جاری است اما دیدگاه غالب و پذیرفته شده فقط یکی است.
باغ‌ گلی اظهار داشت: مراحل تربیت انسان و ویژگی‌های هر مرحله به مراحل دوره قبل از بلوغ به عنوان دوره تمهید که وابسته به وراثت و محیط و برخورداری نبودن از خودآگاهی است، تقسیم می‌شود.
کارشناس مسائل تربیتی افزود: دوره پس از بلوغ با برخورداری از آگاهی، آزادی از اسارت محیط، رسیدن به تعقل قدرت سنجش امور و انتخاب‌گری، رسیدن به مسئولیت و ضرورت‌ها با عنوان دوره تربیت نامیده می‌شود.
باغ‌گلی با بیان ویژگی‌های تربیت در دوره قبل از بلوغ افزود: شکل‌های دوره قبل از بلوغ به شکل طبیعی در حال عبور از کودکی، نوجوانی و ...، شکل غیرطبیعی برخورداری از تفکر بدون رسیدن به بلوغ تعریف و تبیین می‌شود.
عضو پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی اظهار داشت: با اهمیت نقش محیط و مربی و ضرورت حرکت به سمت شخصیت، آزادگی و تفکر، ضرورت‌های لازم برای ارائه راه‌کارهای تربیت دینی موفق است.
باغ‌گلی با توجه به ویژگی‌های تربیت دینی براساس تعریف ارائه شده است که شامل تربیت متوجه خود فرد است و دوره پیش از بلوغ دوره آماده‌سازی است.
عضو  پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی افزود: مربی فرد ویژه‌ای است که باید برخوردار از روحیه پذیرش و تحمل بالا، دارای قدرت برنامه‌ریزی، فردی بانشاط، خلاق و نوآور است.
باغ‌‌گلی افزود: نبود انتخاب مربی‌گری به ‌عنوان یک شغل و آشنا به فضا و امکانات تربیتی خارج از مدرسه و داشتن رویکرد فعال در برخورد با مسائل و برخوردار از روحیه پژوهشی در تربیت از جمله ویژگی‌های مربی تربیتی شایسته است.
وی در پایان از ظرفیت‌سازی در تربیت ارتباط با والدین، افراد، مراکز مرتبط و خود بچه‌ها نام برد و افزود: یکی از ضعف‌های جدی مربیان تربیتی، آشنا نبودن به فضا و امکانات تربیتی مانند فرهنگسراها و برنامه‌های آنها است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول