اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد:

آمار ولادت نسبت به فوت در خلیل‌آباد 4 برابر شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار خلیل‌آباد گفت: آمار ولادت نسبت به فوت در خلیل‌آباد چهار برابر شده است.

آمار ولادت نسبت به فوت در خلیل‌آباد 4 برابر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌اصغر مرادزاده در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان میزان طلاق در شهرستان بر اساس آمار اداره دادگستری خلیل‌آباد را شش درصد عنوان کرد و افزود: نبود دفتر ثبت طلاق در شهرستان موجب می‌شود آمار دقیقی از این واقعه نداشته باشیم.
فرماندار خلیل‌آباد از پیگیری برای اخذ مجوز قانونی ایجاد این دفتر از سوی بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: هرچند میزان طلاق در شهرستان بسیار پایین است، اما می‌توان با گسترش فرهنگ اصیل مردم شهرستان، ترویج مسایل ارزشی و اعتقادی و پرهیز از تجمل‌گرایی در میان نسل جوان این آمار را بیش از پیش کاهش داد.
رئیس شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان خلیل‌آباد، دفن سنتی اموات در آرامستان خلیل‌آباد و نبود هماهنگی مردم با اداره ثبت‌احوال را از جمله مشکلات ثبت دقیق وقایع حیاتی دانست و اظهار داشت: باید دلایل نبود اقبال مردم از آرامستان و غسال‌خانه شهر کندر علی‌رغم امکانات بهداشتی مطلوب آن بررسی و رفع شود.
حسین رضایی رئیس اداره ثبت احوال خلیل‌آباد نیز از نبود بیمارستان و مرکز زایمان در این شهرستان 50هزار نفری به عنوان یکی از مشکلات این اداره یاد کرد و ادامه داد: کسب اطلاع از میزان واقعه ولادت به طور روزانه از تمامی بیمارستان‌های شهرستان‌های هم‌جوار علاوه بر اتلاف وقت، برای خانواده‌های شهرستان نیز دردسرساز است.
وی با بیان اینکه محل تولد تمام متولدین خلیل‌آباد، کاشمر ثبت می‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم تمام این کاستی‌ها، اداره ثبت احوال شهرستان خلیل‌آباد به لحاظ عملکرد در زمره برترین ادارات استان قرار دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول