اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از افتتاح ‌سالن سینما 5 بعدی اصفهان

قطعی برق سالن سینما 5 بعدی مسئولان را ناکام گذاشت / جوشکاران ملامت شدند

خبرگزاری فارس: نخستین سالن سینما پنج بعدی اصفهان در حالی که هنوز نیمه کاره است افتتاح شد، این عجله در افتتاح نخستین سینمای پنج بعدی بروز مشکلات نوسان و قطعی برق و ناکام ماندن مسئولان در نخستین تجربه تماشای فیلم در سینما پنج بعدی را به همراه داشت.

قطعی برق سالن سینما 5 بعدی مسئولان را ناکام گذاشت / جوشکاران ملامت شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ظهر امروز نخستین سالن سینمای پنج بعدی در شاهین‎شهر با حضور مسئولان این شهر افتتاح شد، سینمایی که فضای بیرونی آن به طور کامل آماده نشده بود و کارگران هنوز در محوطه بیرونی مشغول به فعالیت بودند، بالاخره پس از تأخیر 45 دقیقه‎ای و تلاش بی‎وقفه مسئولان اجرایی برنامه برای وصل برق و چیدمان صندلی برای مدعوین، سالن اجرای مراسم آماده شد.
ابتدای امر سرود جمهوری اسلامی توسط گروه کر شاهین‎شهر به صورت نمادین و لب زدن اجرا شد، اما نکته قابل تأمل این بود که این گروه کر در قسمت دوم اجرای خود قطعه وطنم را توسط امکانات صوتی پخش کردند و شروع به خواندن هم‌زمان با این قطعه کردند، اما طنین صدای بانوان این گروه و هم نوا شدن آنها با قطعه وطنم و شنیده شدن صدای بانوان به مراتب بالاتر از صدای آقایان، بسیار حائز اهمیت بود.
اینکه چرا در شهر اصفهان، ‌مسئولان اجازه تمرین به گروه کر ارکستر سمفونیک اصفهان نمی‎دهند، اما گروه‎های کر شهرستان‎ها به راحتی می‎توانند در مراسمات رسمی شهر خود به اجرا بپردازند.
و در اینجا جای این سئوال وجود دارد که اگر حضور بانوان در گروه کر در اصفهان مجاز نیست و این امر یک قانون است، پس چرا این قانون تنها در شهر اصفهان اجرایی می‎شود و در شهرستان‎های وابسته به آن اعتباری ندارد.
آیین افتتاحیه سینما پنج بعدی شاهین‎شهر  خالی از حاشیه‎های دیگر نبود، پس از سخنان  رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‎شهر و میمه و  معاون سمعی، بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
اصفهان، مسئولان این سینما را افتتاح کردند و برای تجربه کردن سینما 5 بعدی  وارد سالن شدند،  اما چندی نگذشت که سالن به یکباره تاریک شد و برق شبکه به طور کل  به دلیل وجود نقص فنی قطع شد و مسئولان در تجربه دیدن نخستین فیلم با تکنیک‎های 5 بعدی ناکام ماندند.
حمید ندیمی معاون سمعی، بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دلیل این اشکالات را در عدم وجود ژنراتور دانست و گفت: زمانی که برق در سالن سینمای پنج بعدی قطع می‎شود، پس از وصل مجدد نمی‎توان فیلم را از ادامه دنبال کرد و باید از ابتدا شروع به پخش شود، که حل این امر نیازمند ایجاد تمهیداتی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی است.
پس از گذشت مدتی و وصل مجدد برق  علت این مشکل را از مدیر سینما پنج بعدی شاهین‎شهر جویا شدیم که البته ایشان دلیل را در نوسانات شبکه برق و همچنین فعالیت جوشکارانی که در محوطه بیرونی مشغول به کار بودند دانست و از ادامه مصاحبه با فارس امتناع کرد.
به تازگی رسم بر این شده است که مسئولان پروژه‌ای نیمه کاره را پیش پیش  افتتاح می‎کنند، اما از قدیم گفته‎اند عجله کار شیطان است.
وقتی در سالن تاریک و هوای سرد و سالن نیمه کاره‎ای که هنوز کارگران جوشکاری مشغول به کار هستند،  فکر افتتاح سینما پنج بعدی را ذهن خود  می‎پروانید، باید انتظار بروز هر نوع پیش آمدی را داشته باشید، بیچاره کارگران جوشکار که دست آخر به علت کار کردن در حین اجرای فیلم و برهم زدن آرامش خاطر مسئولان کلی ملامت شدند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول