اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

اجازه راه‌اندازی مرکز اجباری نگهداری معتادان را نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به 20 مرکز نگهداری معتادان گفت: اگر اعتبار دهند، بهزیستی آمادگی دارد تا افراد را در این مراکز نگهداری کند هرچند که از سازمان به من دستور داده‌اند که نمی‌توانم مرکز اجباری نگهداری معتادان راه‌اندازی کنم.

اجازه راه‌اندازی مرکز اجباری نگهداری معتادان را نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح الله ردایی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان مازندران اظهار داشت: نقش شهرداری‌ها در ساماندهی متکدیان محوری است.
وی یادآور شد: اما به دلیل برنامه‌های کاری زیادی که شهرداری‌ها دارند، بهتر است این مسئولیت برعهده دستگاه دیگری گذاشته شود.
ردایی با اشاره به اینکه به عنوان کسی که 10 سال شهردار بودم، این موضوع را بیان می‌کنم، ادامه داد: اگر بهزیستی یا کمیته امداد در راس این هرم قرار گیرند خروجی کار بهتر می‌شود.
وی با بیان اینکه نقش شهرداری‌های استان در زمینه ساماندهی متکدیان پررنگ نیست، تصریح کرد: شهرداری‌ها به دلیل مشکلات فراوان، توجه کمتری به این بخش می‌کنند.
ردایی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در گرفتن سد معبر عاجز هستند، بیان داشت: ساماندهی متکدیان هم در آیین‌نامه پیشنهادی وزارت کشور در ردیف سد معبر قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ابزار کار در دست کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: چرا سازمانی که می‌تواند در این زمینه برجسته‌تر عمل کند، عهده‌دار کار نیست.
ردایی با اشاره به اینکه بهداشت و درمان می‌تواند در زمینه ساماندهی متکدیان نقش پررنگی داشته باشد، گفت: وقتی نیروی انتظامی فرد معتاد مبتلا به اچ آی وی و یا هپاتیت را دستگیر می‌کند، بهداشت و درمان می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد چراکه من نمی‌توانم این فرد مبتلا به بیماری مسری را در کنار سایر افراد نگهداری کنم.
وی با بیان اینکه دادستان باید در این زمینه با نیروی انتظامی همکاری ویژه داشته باشد، بیان داشت: چراکه بهزیستی نمی‌تواند بدون حکم دادستانی، فردی را که نیروی انتظامی دستگیر کرده، نگهداری کند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به 20 مرکز نگهداری معتادان در استان یادآور شد: اگر اعتبار دهند، بهزیستی آمادگی دارد تا افراد را در این مراکز نگهداری کند هرچند که از سازمان به من دستور داده‌اند که نمی‌توانم مرکز اجباری نگهداری معتادان راه‌اندازی کنم.
وی با بیان اینکه امیدوارم حاصل این نشست‌ها شعار نبوده و عمل کنیم، خاطرنشان کرد: تکدی‌گری سرریز ناکارآمدی نهادهای حاکمیتی در دنیا است.
انتهای پیام/خ۲۰
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول