اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولین در انتخاب بخشدار جدید دقت کنند

«کهک» نیازمند بخشدار بومی

خبرگزاری فارس: در شرایطی که به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی، افراد تحصیلکرده و کاربلد در روستاهای قم به وفور یافت می‌شوند وقت آن رسیده که مسئولان به مدیران بومی اعتماد داشته باشند.

«کهک» نیازمند بخشدار بومی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بخشدار فقید کهک یکشنبه شب گذشته بعد از تحمل چند‌ ماه بیماری دار فانی را وداع گفت. هادی مظفر سعادتی که حدود شش سال در این بخش به مردم خدمت می‌کرد، کارنامه خوبی را در خدمت‌رسانی به مردم محروم این منطقه برجای گذاشت. وی به عنوان یک چهره مردمی توانسته بود ارتباط خوبی را با اقشار مختلف ایجاد کند و در حل و فصل مسائل و مشکلات از ظرفیت آنان استفاده کند.
اما اکنون مسئولان استان در معرض انتخابی جدید برای معرفی بخشدار کهک قرار گرفته‌اند که اگر با در نظر گرفتن تمام جوانب، فردی جامع‌الشرایط را برای تصدی این پست در نظر بگیرند، توانسته‌اند گامی اساسی در زمینه عمران و آبادانی بخش بردارند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در این برهه زمانی حساس که بخش کهک با عنایت ویژه دولت و استاندار قم به عنوان نماینده عالی دولت در استان، در مرحله جدیدی از عمران و آبادانی قرار گرفته است، استفاده از بخشدار بومی و آشنایی با روحیات مردم منطقه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این بخش، می‌تواند جان تازه‌ای به موتور عمران و آبادانی بخش بدهد زیرا بخشدار بومی و با تجربه به دلیل آشنایی کامل با ظرفیت‌های منطقه، می‌تواند نقش بسزایی در شکوفایی و رونق بخش خود داشته باشد.
تجربه نشان داده است در هر نقطه‌ای از کشور که از بخشداران بومی استفاده شده نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است و این افراد به دلیل آشنایی با ظرفیت‌ها و کاستی‌های منطقه خود و همچنین تعاملی که می‌توانند با مردم و نمایندگان آنان برقرار کنند، به خوبی می‌توانند محدودیت‌ها را مدیریت کرده و با برنامه‌ریزی و استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مردم نیز با مسئولان بومی و محلی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کرده و در حد توان خود در زمینه آبادانی منطقه به آنان کمک می‌کنند.
حال که به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی، افراد تحصیلکرده و کاربلد در روستاهای قم به وفور یافت می‌شوند وقت آن رسیده که مسئولان به مدیران بومی اعتماد کرده و از ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود در روستاها در همان مناطق استفاده کنند و با این کار از مهاجرت این افراد به شهرها جلوگیری کنند.
===============
یادداشت از جواد قاسمی
===============
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول