اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

انقلاب اسلامی آخرین شانس تثبیت عظمت ایرانیان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: انقلاب اسلامی آخرین شانس ملت ایران در دفاع از حقانیت و اثبات صلابتشان است که بعد از 500 سال دوران استثمار حق خود را دریافت کرده است.

انقلاب اسلامی آخرین شانس تثبیت عظمت ایرانیان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت ولایی ملت ایران است به گونه‌ای که در این روز مردم ولایتمدار ما میثاقی دوباره با اهداف و آرمان‌های این مسیر ارزشمند بستند.
وی به هجمه‌های سنگین استکبار جهانی بعد از خلق حماسه 22 خرداد سال 88 اشاره کرد و افزود: تنها ملت ما بود که از فشار این همه تهدید و هجمه سالم و سربلند بیرون آمد و این پیروزی محقق نمی‌شد مگر با ابزار بصیرت و ولایتمداری که به تداوم این عنصر اصلی در آینده نیاز داریم.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه این بصیرت نه اولین و نه آخرین تجربه ایرانیان خواهد بود، بیان داشت: ما در آینده با تکیه بر همین عنصر قادر به مقاومت و پیروزی هستیم.
عاملی ادامه داد: در هشت ماه فتنه استکبار جهانی تلاش کرد تا عظمت الگودهی ایرانیان و مقاومت آنها را با نقشه‌ها و توطئه‌های طلسم‌گونه بشکند و سعی کند اندیشه منحط خود را بر آرمان ایرانیان غالب کند از این روی با فشار و تهدید و محاصره در دو سال اخیر تلاش کرده است تا به دنیا نشان دهد که ایستادن در مقابل قلدرمآبان جهان چه نتایجی به همراه دارد.
وی با بررسی علل این شرایط و ایستادگی و مقاومت ملت ایران خاطرنشان کرد: ما در چند قرن اخیر به خواب عمیقی فرو رفته بودیم و کشورهای غربی در یک معامله ناعادلانه پست‌های حساس را بین خود تقسیم کرده بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی ما از خواب 500 ساله بیدار شدیم و در کمتری از سه دهه توانستیم جایگاه خود را در دنیا بازیابیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این آخرین امتحان و شانس ایرانیان است تا حقانیت خود را ثابت کنند، تصریح کرد: استثنائی‌ترین فرصت نصیب ملت ایران شده است تا بتوانند در برابر نظام ناعادلانه دنیا غول‌ها و نظام‌های دیکتاتور بایستند و خود را از مهجوریت، تابع بودن و مستعمره بودن خارج کنند.
عاملی اضافه کرد: ما این سرمایه‌ها را به واسطه خون شهدا، امام و رهبری به دست آوردیم و در برابر فشارهای جامعه جهانی در همسویی ایران با اندیشه آنها و تسلیم شدن در برابر اراده مستکبران کوتاه نیامده و از اصول خود صیانت می‌کنیم.
وی گفت: نظام غرب آرزومند آن است که ایران خواسته جامعه جهانی را قبول کرده و پرستیژ رهبری جهان را نشکند در حالی که ما از فلسفه شکل‌گیری کشورهای قلدرمآب آگاه هستیم و یقین داریم که مهندسی جامعه جهانی را صهیونیزم تدبیر کرده و مدیریت می‌کند.
 
*زانو زدن اوباما جلوی لابی صهیونیسم خفت‌بار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل به اوضاع انتخاباتی در امریکا و زانو زدن رئیس جمهوری این کشور در مقابل لابی صهیونیسم به عنوان خفت‌بارترین حرکت ضدانسانی اظهار داشت: هر کس در امریکا رئیس‌ جمهور شده است در وهله اول سعی کرده منافع صهیونیسم را تامین کند به گونه‌ای که بیشتر از کنگره امریکا به عنوان نهاد حاکمیت اراده ملت امریکا سران این کشور به مجموعه صهیونیزم جهانی تکیه کرده‌اند.
عاملی با برشمردن سرنوشت تخطی کنندگان از این مجموعه جهانی اذعان داشت: صدام، حسنی مبارک، قذافی و بسیاری از گردن کلفتان روزگار ما با تخطی از این مجموعه استثماری به بلایی گرفتار شده‌اند که باید درس عبرتی برای امروز‌ی‌ها باشد.
وی وابستگان نهادهای جهانی و رسانه‌ای دنیا را در زیر چتر حمایت این نظام لابی‌گری یادآور شد و گفت: ایران امروز به پدیده‌ای تبدیل شده است که یک تنه مقابل فشارها و تهدیدها و تطمیع آنها ایستاده و حاضر نیست پای مذاکره‌ای بنشیند که در آن اصول اولیه انسانی رعایت نمی‌شود.
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: استکبار جهانی این کشور را با سایر ممالک دنیا اشتباه گرفته‌اند چرا که نقشه راه ملت ایران همچون مرام مولایشان حسین(ع) ذلت‌ناپذیری است.
 
*امریکا در انتظار تنازل قدرت ایران است
عاملی دو عنصر مقاومت و از دست ندادن حیثیت و شرافت را از عناصر ایستادگی در مقابل استکبار جهانی توصیف کرد و افزود: هر چند راه سومی را با عنوان سازش و حفظ اصول تعریف می‌کنند اما به یقین این راه باطلی است که سازش و تنازل از اصول را به دنبال دارد.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما پیرو مکتب امام علی(ع) و حضرت سیدالشهدا هستیم که خون خود را روی اصول اسلام و مکتب آرمانی ریختند و محال امر است که ما بخواهیم روی اصول خود با کسی مماشات کنیم.
عاملی با ذکر مثالی از این تنزل‌ها در عصر معاصر تصریح کرد: اردوغان برای ورود به اتحادیه اروپا چنان از اصول خود تنزل کرد که امروز فریبکاری نظام استکباری را به خوبی مشاهده می‌کند به گونه‌ای که بعد از سنای امریکا کشور فرانسه نیز با ورود او به اتحادیه اروپا و همچنین به رسمیت شناختن برخی از مخالفان کشور ترکیه چنان حیله‌گری کرد که حتی اردوغان امروز نیز این فریبکاری غرب را باور ندارد.
وی گفت: در روزگار ما حفظ اصول و استقلال به مجاهدتی نیاز دارد که با پیچیدگی نظام شیطانی غرب کار هر دولت و ملتی نیست.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهارات یکی از سران غرب را در مورد عواقب بهار عربی و اسلامی یادآور شد و تصریح کرد: این تحلیلگر غربی اعلام کرده که نباید از بهار عربی و اسلامی ترسید چرا که ما انبار باروتی داریم که کافی است یکی از آنها را منفجر کنیم تا این حرکت کارش یکسره شود.
عاملی نمونه‌ای از این ظرفیت‌های دستاویز دشمن را اختلاف قومی، قبیله‌ای، مذهبی، سیاسی به ویژه در آستانه انتخابات اعلام کرد و بیان داشت: اگر در سودان آشوب انتخاباتی به پا می‌کنند و یا با ترور حریری در یک سناریوی فریبکارانه دادگاه صوری و محاکمه ظاهری درست می‌کنند تا حزب‌الله را محکوم کنند همه با هدف فریبکاری ملت‌هاست.
وی با اشاره به سخن سیدحسن نصرالله در پاسخ به تمام شیطنت‌های نظام استکباری بیان کرد: ما فرزندان حسین هستیم و در مقابل دشمنان با غیرت و حمیت ایستادگی می‌کنیم.
 
*تصویر غلط از دین اسباب انحراف است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل سه منبع عقل و شریعت و فطرت را عنصر سازنده معرفت و بصیرت توصیف و اضافه کرد: تمام احکام دینی ما عقلانی و فطری است و اگر جهالتی نیز وجود دارد اسباب سقوط بشر در روزگار شده که با تکیه بر عقل و فطرت پاک می‌توان آثار مخرب آن را از بین برد.
عاملی تلاش تمام عیار استکبار را در تغییر دادن جای حق و باطل و زیبا جلوه دادن باطل در لباس حق را از توطئه‌ها و ترفندهای ناپاک اعلام کرد و بیان داشت: مصداق این حرکت ناپاک جلوه دادن حجاب در لباس حق است که امروز بشریت را به انحراف کشیده‌اند و با بازی‌های کودکانه سعی در سرگرم کردن جامعه بشری دارند.
وی نفیس‌ترین حس فطری بشر را راهبری در مسیر حق و حقیقت‌جویی توصیف کرد و گفت: دشمنان اسلام با علم کردن گروه‌های ضددینی همچون وهابیت، طالبان و ... سعی می‌کنند تصویر غلطی را از احکام شیعه ارائه دهند تا همه را نسبت به این فرقه مذهبی بدبین سازند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول