اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان:

انگیزه دشمن در فتنه 88 کم‏رنگ کردن نقش رهبری بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، انگیزه دشمن در فتنه 88 را کم‏رنگ کردن نقش رهبری در لباس دین دانست.

انگیزه دشمن در فتنه 88 کم‏رنگ کردن نقش رهبری بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی صبح امروز در هشتمین همایش بصیرت که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، بخشدار رودهن، شهردار و جمع کثیری از بسیجیان در آمفی‏تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد، اظهار کرد: امروز دشمنان انقلاب که قلدرمأبانه قصد سلطه بر ملل جهان را در سر می‏پرورانند سعی بر کم‏رنگ کردن جایگاه و منزلت رهبری دارند.
وی ادامه داد: اما مردم آگاه ایران اسلامی با درک صحیحی از توطئه فتنه‏گران داخلی و خارجی مبنی بر تضعیف منزلت رهبری، فریب نخوردند و تداوم حمایت خود از ولایت فقیه را در حماسه 9 دی بر سر استکبار جهانی فریاد زدند.
علوی در تشریح اهمیت جایگاه رهبری در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: رهبری در جامعه اسلامی از جایگاهی حساس برخوردار است و عقل انسان همواره در زمینه احترام به این منزلت فرامینی صادر می‏کند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری جامعه و رهبری را به دانه‏ها و نخ تسبیح تشبیه کرد و افزود: اگر رهبری را نخ و جامعه را دانه‏های تسبیح فرض کنیم آن‏گاه تصور وجود انسجام در جامعه بدون محوریت رهبری غیر ممکن خواهد بود.
وی تصریح کرد: رهبر، حافظ اتحاد جامعه قلمداد می‏شود از این رو صیانت از این منزلت عظیم فریضه‏ای است که حفاظت از جامعه را در پی دارد.
علوی با تکیه بر احادیث و روایات قدسی از ائمه اطهار (ع) به تبیین نقش بی‏بدیل رهبری در جامعه اسلامی پرداخت.
وی افزود: هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت ثامن‏الحجج (ع) در پاره‏ای از بیانات گران‏سنگ خود می‏فرمایند "امامت و رهبری هدایت‏گر دین است؛ رهبری است که جامعه را در جاده دین هدایت می‏کند و حافظ کرامت و ارزش امت اسلامی است".
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قران کریم در زمینه دشواری‏های مسیر تعیین رهبری از سوی باری تعالی اظهار کرد: خداوند متعال در آیات شریفه قرآن کریم، ولی و رهبر قرار دادن حضرت ابراهیم (ع) را منوط به گذراندن امتحاناتی سخت همچون پرتاب در آتش نمرودیان، رها کردن همسر و فرزند در بیابان و قربانی کردن فرزند دانست.
وی ادامه داد: با توجه به این مهم، اسلام، هر شخصی را دارای لیاقت و قابلیت برای به دست گرفتن زمامت و رهبری جامعه اسلامی تلقی نمی‏کند.
علوی تصریح کرد: اما این انتخاب حساب شده و دشوار با اختیارات عملی بسیار ولایت جامعه اسلامی نیز همراه خواهد بود.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول