اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل برق منطقه آذربایجان خبر داد

صدور موافقت‌نامه برای احداث 1743 مگاوات مولد مقیاس کوچک در منطقه آذربایجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل برق منطقه آذربایجان از صدور موافقت نامه برای احداث 1743 مگاوات مولد مقیاس کوچک در منطقه آذربایجان خبر داد.

صدور موافقت‌نامه برای احداث 1743 مگاوات مولد مقیاس کوچک در منطقه آذربایجان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی بهاری‌وند شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان مجموعا ظرفیتی بالغ بر یک هزار و 743 مگاوات برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک به صورت تولید پراکنده ( D.G و  CHP) در سطح سه استان (آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل) زیرپوشش موافقت‌نامه صادر کرده است.
وی افزود: این شرکت در طول چهار سال اخیر فعالیت‌های خوبی را در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موضوع تولید برق و احداث مولدهای مقیاس کوچک به انجام رسانده است.
 
نیروگاه خصوصی 15 مگاواتی گازی مجتمع پتروشیمی تبریز
بهاری‌وند افزود: در همین راستا چندین موافقت‌نامه با شرکت‌های داخلی و خارجی به امضا رسیده و تعدادی از این نیروگاه‌های کوچک به بهره‌برداری رسیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به نیروگاه گازی خصوصی مجتمع پتروشیمی تبریز به ظرفیت 15 مگاوات اشاره کرد که در صورت کمبود انرژی همواره به شبکه سراسری متصل می‌شود.
بهاری‌وند همچنین گفت: برخی از نیروگاه‌هایی که موافقت‌نامه احداث آنها توسط برق آذربایجان و یا شرکت توانیر در سه سطح استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل صادر شده هم اکنون در حال احداث  هستند.
 
منطقه آذربایجان 3957 مگاوات برق تولید می‌کند
مدیر عامل برق منطقه آذربایجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموع قدرت اسمی تولید برق نیروگاه‌ها در استان‌های مذکور بالغ بر 3 هزار و 957 مگاوات است که با مقایسه قدرت اسمی نیروگاه‌های منطقه در ابتدای دولت نهم (اوائل سال 1384) که معادل 2 هزار و 42 مگاوات بوده ، شاهد رشد 94 درصدی در این بخش مهم زیربنایی هستیم.
 
منطقه آذربایجان 900 مگاوات بیش از نیاز برق تولید می‌کند
وی افزود: اگر ما قدرت عملی تولید نیروگاه‌های منطقه را که هم اکنون حدود 3 هزار و 500 مگاوات است به عنوان مبنای تولید در نظر بگیریم باز هم از حداکثر نیاز مصرف منطقه که امسال حدود 2 هزار و 400 مگاوات برآورده شده، به طور قابل توجهی بیشتر بوده نیازهای توسعه چشمگیر و روز افزون استان‌های زیرپوشش، به خصوص در بخش صنایع را تامین می‌کند.
بهاری‌وند ادامه داد: از مجموع ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های منطقه، یک هزار و 566  مگاوات در استان آذربایجان شرقی شامل نیروگاه‌های بخار و گازی تبریز ،سهند، بناب و صوفیان، یک هزار و 382 مگاوات در استان آذربایجان‌غربی شامل نیروگاه‌های چرخه ترکیبی ارومیه و خوی و گازی ارومیه و حدود یک هزار و 10 مگاوات نیز در استان اردبیل شامل نیروگاه‌های چرخه ترکیبی سبلان و چندین نیروگاه کوچک آبی و دیزلی تولید می‌شود.
  
رشد 94 درصدی تولید برق در منطقه آذربایجان
مدیر عامل برق منطقه آذربایجان  اضافه کرد: این  امر در حالی است که حداکثر بار استان آذربایجان شرقی معادل یک هزار و 220 ، استان آذربایجان غربی معادل 830 و استان اردبیل نیز حدود 350 مگاوات بوده و نشان از خودکفایی هر سه استان در بخش تولید برق است که حاصل تلاش دولت‌های خدمتگزار نهم و دهم به دلیل رشد 94 درصدی میزان تولید برق طی شش سال بوده است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول