اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

از سوی ستاد بزرگداشت 9 دی اعلام شد

برنامه‌های مصوب و قابل اجرا توسط نهادها و دستگاه‌های مختلف برای گرامیداشت 9 دی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی، برنامه‌های مصوب و قابل اجرا توسط نهادها و دستگاه‌های مختلف در سطح کشور را اعلام کرد.

برنامه‌های مصوب و قابل اجرا توسط نهادها و دستگاه‌های مختلف برای گرامیداشت 9 دی
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی، ساعتی قبل طی یک نشست خبری با حضور رسانه‌های داخلی و بین المللی، برنامه‌های مصوب و قابل اجرا توسط نهادها و دستگاه‌های مختلف در سطح کشور را اعلام کرد.

*اهم برنامه‌های دومین سالگرد بزرگداشت حماسه 9 دی 1390


الف- برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تحلیلی با موضوعات روشنگری و تبیین حماسه نهم دی

1- برگزای همایش نهم دی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، توسط سازمان بسیج اساتید کشور با مشارکت نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه‌ها و تعدادی از دانشگاه‌های تهران
پنجشنبه 8/10/1390 ساعت 8 صبح الی 12 ظهر در سالن همایش‌های صدا و سیما

2- برپایی همایش ملی حماسه ماندگار توسط تشکل‌های مردمی و دانشجویی
دوشنبه 6/10/1390 ساعت 10 صبح در تالار دانشکده حقوق دانشگاه تهران

3- برپایی نشست‌های دانشجویی و اساتید در بسیاری از دانشگاه‌های کشور با مشارکت بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

4- برگراری سلسله نشست‌های تبیینی در مرکز تحقیقات وزارت کشور

5- برگزاری نشست‌های نهم دی،‌حماسه ماندگار
پنجم تا نهم دی در تمامی رده‌های بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناجا

6- برپایی حدود چهار صد نشست و همایش توجیهی و تبیینی در سراسر کشور، توسط ستادهای بزرگداشت نهم دی استان‌ها

ب- برپایی مراسم آئینی و مذهبی

1- برپایی مراسم دعای کمیل پنجشنبه هشتم دی ماه شب شهادت حضرت رقیه (س) در سراسر کشور به یاد حماسه آفرینان نهم دی به ویژه در تهران: مسجد ارک با سخنرانی آیت‌الله علم الهدی و ذکر دعای کمیل توسط ذاکران اهل بیت (ع) پس از نماز مغرب و عشا

2- برپایی مراسم دعای ندبه جمعه نهم دی ماه در سراسر کشور به ویژه تهران صبح جمعه نهم دی ماه در مهدیه تهران با سخنرانی آیت الله صدیقی (پخش مستقیم از شبکه یک سیما) همزمان در سالن دعای ندبه بهشت زهرا (س) و امامزاده چیذر و تمامی مهدیه‌های سراسر کشور برگزار می شود.

ج- برپایی همایش‌های ادبی

تقریبا در اکثر دفاتر حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه در تهران تالار سوره حوزه هنری و در بسیاری از فرهنگسراهای تهران، مراسم شب شعر در موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی با حضور شاعران فرهیخته و جوان کشور برگزار می‌شود.

د- فعالیت‌های رسانه‌ای

1- انتشار ویژه‌نامه بصیرت توسط وزارت علوم و توزیع گسترده در سطح دانشگاه‌های کشور
2- انتشار ویژه‌نامه روزنامه ایران، جوان، جام جم، همشهری و صفحات ویژه در اکثر روزنامه‌های کشور
3- انتشار ویژه‌نامه‌ها از طریق نشریات مختلف سازمان‌ها
4- انتشار ویژه‌نامه توسط برخی خبرگزاری‌ها مانند فارس ومهر
5- رسانه ملی و شبکه‌های استانی علاوه بر پوشش برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی شبکه‌های مختلف صدا و سیما ومعاونت‌های صدا و سیما، برنامه‌های مختلفی تولیدی و نشست‌های تبیینی تدارک دیدهاند که از 4 تا 9 دی به مرور پخش می‌شود.

ه- انتشارات و تولید لوح‌های فشرده

1- کتب متنوع و لوح‌های فشرده‌ای در دو سال گذشته در موضوع فتنه و حماسه نهم دی منتشر شده و برای امسال نیز حدود 20 اثر جدید (کتاب و لوح فشرده) توسط سازمان بسیج، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی،؛ مرکز اسناد انقلاب اسلامی، شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و دیگر سازمان‌ها و ناشران محترم منتشر گردیده است. لوح فشرده روز بصیرت، جلوه‌های ماندگار، آسمانی‌ها و حماسه نهم دی از جمله آنهاست.

2- بیش از هزار اثر از سراسر کشور در مورد فتنه 88 و حماسه نهم دی در 16 رشته جمع‌اوری و بررسی گردیده است برگزیدگان آثار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بعداز ظهر هشتم دی در تالار وزارت کشور مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

و- نمایشگاه‌ها

بیش از پانصد نمایشگاه عکس و کتاب و لوح‌های فشرده در دانشگاه‌ها، مساجد، رده‌های مختلف بسیج، سپاه، ناجا و ارتش و مراکز سازمان فرهنگی وهنری شهردای تهران و استان‌های کشور به همت ناشران، هنرمندان و نهادها در موضوع حماسه نهم دی و هشت ماه دفاع مقدس (از خرداد 88 تا نهم دی 88) و موضوع بیداری اسلامی برگزار خواهد شد.

ز- فضای مجازی

در بخش فضاهای مجازی علاوه بر فعال شدن تمام سایت‌های خبری و تحلیلی، انجمن‌های وبلاگ نویسان مسلمان، جریان وبلاگ نویسی دانشجویی و دانش‌آموزی و مرکز بسیج مجازی نیز در موضوع نهم دی فعال خواهد بود.

ژ- تبلیغات

1- انتشار هفت قطعه پوستر 35 در 50 در تیراژ یک میلیون توسط ستاد مرکزی نهم دی و توزیع در سطح استان‌های کشور
2- تولید بنرهای متنوع و نصب در میادین اصلی در تهران و استان‌های کشور توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف.

*فعالیت‌های ستاد مرکزی حماسه نهم دی

1- تشکیل جلسات ستاد نهم دی، تهیه طرح‌های پیشنهادی به نهادها و دستگاه‌های و تقسیم وظایف و سازماندهی فعالیت‌های نهایی ستاد
2- تشکیل ستادهای استانی در دفاتر شورای هماهنی تبلیغات اسلامی سراسر کشور و ارائه وظایف عملکرد استان‌ها
3- تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی (پوستر و بنر) و ارسال به استان‌های کشور و انجام تبلیغات شهری
4- سازماندهی کمیته‌های پشتیبانی، استان‌ها و اطلاع رسانی و ارتباطات در مجموعه دفتر مرکزی
5- راه‌اندازی سایت اینترنتی ستاد نهم دی به آدرس www.setad9dey.com و فعال کردن اخبار ویژه در سایت اینترنتی شورا به آدرس www.ccoip.ir
6- هماهنگی در جهت معرفی کارشناسان و سخنرانان شناخته شده برای مراسم‌های استانی و همایش‌های دانشگاهی و عمومی و به ویژه سخنرانان قبل از خطبه‌های جمعه 8/9/1390 در مراکز استان‌ها
7- برپایی همایش ملی و سراسری نهم دی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج اساتید در سالن همایش‌های صدا و سیما مورخ پنجشنبه 8/9/1390 از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر
8- سازماندهی برپایی همایش‌های علمی در تمامی استان‌های کشور توسط دفاتر شورا و ستادهای نهم دی در استان‌ها...

الف - سازمان بسیج مستضعفین


1- تاکید برحضور فعال نهاد‌ها و سازمان‌ها موثر در ستاد نهم دی توسط اقشار بسیج و سپاه‌های استانی
2- تاکید بر تبادل نظر با نخبگان، کارشناسان علمی، فکری در مورد چگونگی ماندگاری حماسه نهم دی توسط اقشار بسیج و سپاه‌های استانی.
3-راه اندازی و فعال سازی پایگاه‌های اطلاع رسانی و سایت‌ها توسط اقشار بسیج و سپاه‌های استانی.
4- برنامه ریزی برای تولیدات تبلیغی و برنامه‌های متنوع جهت پخش از رسانه‌ ملی و شبکه‌های استانی توسط اقشار بسیج و سپاه‌های استانی.
5- برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، تلویزیونی خاطره نویسی از حماسه نهم دی توسط اقشار بسیج و سپاه‌های استانی.
6- هماهنگی برای تهیه و پخش گفت‌و گوهای ویژه تبیین حماسه نهم دی در رسانه ملی و شبکه‌های استانی

7- برگزاری نشست‌های روشنگری برای رده‌های مختلف بسیج توسط اقشار بسیج و سپاه‌های استانی
8- فضا سازی تبلیغاتی توسط سپاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها با موضوع نهم دی توسط اقشار بسیج و سپاه‌های استانی.
9- برپایی نمایشگاه عکس بیداری اسلامی در رده‌های مختلف بسیج و عمومی توسط بسیج اقشار (در 29 قطعه و 50 نمایشگاه).
10- تجلیل از حماسه‌سازان نهم دی توسط سپاه‌های محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، سید الشهدا استان تهران و امام حسین مجتبی (ع) استان البرز.
11- چاپ ویژه‌ نامه بصیرت فتنه 88 توسط روزنامه جوان و خبرگزاری فارس
12- تهیه و تولید سر نمایشگاهی بیداری اسلامی توسط فرهنگی روایت فتح

13- تجلیل از شهدای فتنه و انتشار زندگی نامه شهدا و مراسم گرامی‌داشت توسط نیروی انسانی بسیج

14- برپایی مراسم دعای کمیل و دعای ندبه و برپایی هیات مذهبی توسط سازمان بسیج مداحان در پنج شنبه هشتم و جمعه نهم دی ماه.

15- هماهنگی برای ملاقات مسئولین ستاد نهم دی ماه با مراجع عظام در قم در سالگرد حماسه نهم دی توسط روابط عمومی حوزه ریاست سازمان بسیج

16- برگزاری همایش با عنوان حماسه نهم دی ماندگاری انقلاب اسلامی توسط بسیج اساتید در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی پنج شنبه هشتم دی ماه 1390 ساعت 8 صبح تا 12 ظهر.

17- جمع آوری آثار فرهنگی، هنری و ادبی به منظور تبیین نقش مردم در حماسه نهم دی توسط بسیج هنرمندان.

18- حضور یکپارچه نیروهای بسیج تمامی اقشار در تجمعات و مراسم پیش بینی شده دیگر دستگاه‌ها و نهادها در موضوع نهم دی و مراسم عمومی که توسط ستاد نهم دی مرکز و استان‌ها پیش بینی می‌شود.

ب- شهرداری تهران

شهرداری تهران همگام با شهروندان ولایت مدار کلان شهر تهران با رویکرد تبیین و اقناعی فعالیت‌ها و اقداماتی را در سطح ستاد و مناطق 22 گانه شهرداری، سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه پیش بینی و به فضل الهی انجام خواهد داد:

1-تهیه و تولید کتاب دشمن شناسی از دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری راه اینجاست شماره 10 در تیراژ 10000 نسخه و توزیع در مناطق 22 گانه شهرداری و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تهران)

2- برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب و نرم افزار با موضوع نهم دی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران (تعداد 22 نمایشگاه در مناطق 22 گانه و 132 نمایشگاه در نواحی و 374 نمایشگاه در محلات شهر تهران)

3- برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با مشارکت 3000 وبلاگ نویس در فضا مجازی با موضوع جریان فتنه و حماسه نهم دی ماه و برگزاری همایش نهایی و تقدیر و تشکر از برگزیدگان (مراسم اختتامیه در ایوان شمس)

4- استفاده از ظرفیت رسانه‌‌ای روزنامه همشهری و مجلات وابسته به موسسه همشهری به موضوعات مرتبط در حماست نهم دی ماه (انتشار ویژه نامه و توزیع در روز پنجشنبه هشتم دی ماه 1390 در تیراژ روز)

5- فضای سازی تبلیغاتی سیمای بصری شهر با موضوع حماسه نهم دی و جریان فتنه سال 88 در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران با نصب مورد 7000 متر بنر و فعال کردن تلویزیون‌ها شهری

6- مشارکت فعال در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم نماز جمعه نهم دی ماه.

پ- سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران

1- برگزاری مراسم دعای ندبه ویژه بزرگداشت شهدای فتنه 88 و حماسه سازان نهم دی با همکاری سازمان صدا و سیما و حضور ایثارگران و اقشار مردمی در حج روز جمعه نهم دی ماه 1390 در مهدیه تهران.

2- برگزاری مراسم دعای ندبه جمعه نهم دی در مراکز فرهنگی بهشت زهرا سلام الله علیها، چیذر (تهران) و بر پایی دعای ندبه در 15 گلزار شهدای ویژه کشور.

3- انجام تبلیغات محیطی سطح شهرها (12 بیلبورد شهر تهران در حدود 180  متر بنر در شهر تهران و نصب بنر در مقابل تمام ساختمان‌های بنیاد شهید تهران و سراسر کشور)

ت- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)

1- چاپ و انتشار ویژه نامه امین جامعه و توزیع آن در سطح کشور.

2- پوشش تبلیغاتی در سطح شهر و نصب بنر و پوستر در سردرب کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در تهران و شهرستان‌ها 1200 متر
3- تدوین و چاپ ویژه نامه حماسه نهم دی ماه و توزیع بین کارکنان ناجا ویژه نامه تصویری در مجموعه 20 قطعه‌ای

4- توزیع کتاب نقشه‌های نقش بر آب و دست های نامرئی بین فرماندهان و مدیران ناجا

5- برگزاری نمایشگاه تصویری حماسه نهم دی ماه در کلیه یگان‌های ناجا (نمایشگاه در 22 قطعه و حدود 500 محل یگان‌های ناجا بر پا می‌شود.)

6- برگزاری جلسات هدایت سیاسی ویژه حماسه نهم دی ماه در کلیه یگان‌های ناجا و تدوین و تشریح رهنمودها و مواضع حضرت امام خامنه‌ای درباره حماسه نهم دی.

7- برگزاری مسابقات سیاسی ویژه نهم دی ماه در سایت اطلاع رسانی ناجا

8- توزیع نرم افزار چند رسانه‌ای روز بصیرت بین فرماندهان ناجا

ت- حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

هنرمندان متعهد حوزه هنری همپای دیگر اقشار مردمی شناخت جریان فتنه و آگاهی و برنامه‌های ویژه‌ای را برای گرامیداشت حماسه نهم در فراهم آورده‌اند.

1- برقراری نمایشگاه عکس حماسه نهم دی در خانه عکاسان 3/9/90 تا 14/9/90

2- اجرای نمایش توسط گروه نمایش با موضوع جریان فتنه

3- تولید فیلم کوتاه در خصوص بصیرت

4- تولید ویژه نامه بصیرت و نهم دی و توزیع میان مردم در مراکز و تجمعات

5- برگزاری نمایشگاه‌های آثار تجسمی، عکاسی، پوستر در واحدهای استانی سراسر کشور

6- تولید آلبوم موسیقی در موضوع بیداری اسلامی و نهم دی.

7- برپایی نشست شب شعر در موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی.

8- برقراری نمایشگاه پوستر، عکس و تابلو مقاله با عنوان ایوار برای نمایندگان محترم مجلس.

ج- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

1- برگزاری یادواره تجلیل بصیرت در سه حوزه:

- نمایش نمایشنامه نویسی، نمایش صحنه‌ای نمایش خیابانی، نمایش رادیویی.
- هنرهای تجسمی: ساخت تندیس شهری، نقاشی
- موسیقی

2- تولیدات هنری در حوزه‌های:

* موسیقی:
- ساخت سمفونی بصیرت به مناسبت نهم دی توسط آقای شاهین فرهت و اجرا در تالار وحدت
- ساخت آهنگ به مناسبت نهم دی توسط آقای علی اکبر قربانی.
- ساخت آهنگ به مناسبت روز بصیرت توسط آقای مهرداد دلنوازی همراه با هماهنگ

* تجسمی:
- برگزاری نمایشگاه‌های عکس، کاریکاتور و گرافیک با موضوع نهم دی.
- برگاری ورک شاپ جهت نقشی دیواری با موضوع نهم دی
- اجرای نقاشی دیواری با موضوع بصیرت در ده نقطه از کشور

* نمایش:
- اجرای نمایش کلید با موضوع فتنه 88 به یک مدت در تالار وحدت
- اجرای نمایش درده استان و دانشگاه‌ها در موضوع بصیرت و فتنه 88
- چاپ در نمایش از آثار برگزیده باموضوع بصیرت.

ج- سازمان صدا و سیما

1- پرداختن به موضوع نهم دی در مجموع صدا و سیما معادل بیست و دوم بهمن است و عموم برنامه‌ها تبیینی است.
2- تهیه سی قسمت از سلسله برنامه‌های شاخص با موضوع دلایل فتنه و پخش در زمان مناسب و هدف
3- تولید کلیپ و موسیقی با موضوع بصیرت و نهم دی و پخش از تمامی تشبکه‌های صدا و سیما.

4- همکاری در پخش اخبار ستاد نهم دی در تمامی بخش‌های خبری صدا و سیما.

5- انجام نشست‌ها و گفت و گوهای تحلیلی با حضور کارشناسان در موضوع شناخت جریان فتنه 88 و بصیرت و آگاهی و حماسه نهم دی.

6- تهیه گزارش خبری و تصویری از همایش‌های علمی، دانشگاه‌ی در موضوع هفتم توس شبکه‌های مختلف و استانی

7- تهیه گزارش‌هایی از فیلم‌هایی آرشیوی و پخش در شبکه‌های استانی و مرکز با موضوع حضور ملت بزرگ ایران در حماسه نهم دی.

8- همه گونه مساعدت، همفکری و همکاری با ستاد نهم دی در مرکز و سراسر کشور توسط شبکه‌های مختلف مرکز و شبکه‌های استانی.

ح: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

1- پرداختن به ابعاد حماسه نهم دی در مجلسات فرهنگ پاسداری و سربازی سپاه در تیراژ نود هزار جلد

2- چاپ تراکت از بیانات مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای پیرامون حماسه نهم دی در تیراژ سی هزار برگ

3- چاپ پوستر با بهره گیری از تصاویر نهم دی و بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای در تیراژ سیی هزار برگ

4- تهیه و ابلاغ دستور العمل به کلیه رده‌ها در برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف و ایراد سخنرانی توسط فرماندهان و مسئولین

5- برنامه ریزی جهت تالیف کتاب با عنوان حماسه نهم دی.

6- تولید نرم افزار حماسه نهم دی.

7- اعزام سخنران و شاعر به رده های سپاه

* دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها

نهادها و وزارتخانه‌های فوق نیز به تناسب فعالیت با حضور در جلسات ستاد، وظایفی را بر عهده گرفته‌اند از جمله:
1- تهیه جزوات و محورهای تبلیغی برای ارائه جمعه سراسر کشور در موضوع نهم دی

2- برنامه ریزی برای سخنرانان ویژه حماسه نهم دی ماه پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان‌های کشور.
3- تهیه ابلاغیه و ارسال به تمامی استانداران و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به منظور حمایت و پشتیبانی و همکاری با دفاتر شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی و ستادهای نهم دی در سراسر کشور.

4- توجه و اهتمام هیئت مذهبی به موضوع نهم دی با توجه به تقارن این روز با شهادت حضرت رقیه و استفاده مبلغین از تجمعات مردمی و باز خوانی فتنه 88 و حضور حماسی مردم در نهم دی.
5- تهیه فصلنامه ویژه نهم دی ماه با رویکرد و باز خوانی فتنه 88 و توزیع در مراکز دانشگاهی و دانشجویی

6- همکاری در برقراری همایش‌های عملکی و نشست‌های دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاه‌های سراسر کشور برای دانشجویان و اساتید معزز.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول