اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

سومین دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: سومین دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان نیز به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

سومین دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌و بلوچستان، علی محمد آزاد در همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم فردوسی در هزاره دوم شاهنامه در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: وجود شهر سوخته در سیستان با بیش از پنج هزار سال قدمت و برخورداری از آثاری که نشانگر دنیای پیشرفته این شهر در بخش پزشکی و آبرسانی و بخش‌های عمرانی به عنوان مهمترین مرکز اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه خاورمیانه در آن زمان است، گواهی بر این مدعا است. 
وی افزود: سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف، منطقه‌ای ثروتمند و دارای ظرفیت‌های مطلوب است اما به درستی به مردم داخل و خارج از کشور معرفی نشده است.  
استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان سرزمین بسیاری از قهرمانان شاهنامه است و 2.5 میلیون نفر جمعیت از ایران با فرهنگ‌ها، مذاهب و گویش‌های مختلف در آن زندگی می‌کنند که از این لحاظ، به این استان هندوستان کوچک نیز گفته می‌شود. 
آزاد بیان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور از آب و هوایی متنوع در یک فصل برخوردار است و همین توانمندی و ظرفیت‌های آن موجب شده 14 شهرستان این استان تولیدات متنوع کشاورزی داشته باشند و بخش اعظمی از نیازهای کشور را تامین کنند. 
نماینده عالی دولت در استان تولید سالانه 170 هزار تن خرما، 110 هزار تن موز و 45 هزار تن گوشت قرمز برای مصرف مردم کشور را از ظرفیت‌های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان برشمرد.  
آزاد گفت: پارسال از ابتدای دی ماه تا اواخر اسفند ماه، سیستان و بلوچستان 600 هزار تن انواع محصولات را برای مصرف مردم استان های مختلف به کشور تحویل داد. 
وی برخورداری از تنها بندر اقیانوسی کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری 2.5 میلیون تن کالا در سال، پنج فرودگاه فعال، راه آهن کرمان - زاهدان و اجرای عملیات گازرسانی به شهرهای استان را از زیرساخت های مهم سیستان و بلوچستان برشمرد. 
وی گفت: سیستان و بلوچستان جزو معدود استان‌هایی است که برق اضافی دارد و در هر نقطه از منطقه انرژی برق مورد نیاز در بخش صنعتی، کشاورزی و خانگی به سهولت قابل تامین است. 
استاندار سیستان‌و بلوچستان بیان داشت: اکنون در این استان 42 مرکز آموزش عالی با بیش از 85 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف وجود دارد و به لحاظ شمار دانشجو و تعداد مراکز و رشته‌ها از استان‌های مطرح کشور است. 
وی با بیان اینکه این استان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی است، افزود: سومین دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان نیز به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد. 
آزاد خاطرنشان کرد: مردم کوشا و فعال سیستان و بلوچستان مرزدارانی غیور و توانمند برای ایران زمین هستند به طوری که با استقرار مستمر خود در مرزها، اجازه نفوذ به هیچ بیگانه‌ای را نمی‌دهند.  
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این گونه همایش‌ها و دعوت از مهمانان داخلی و خارجی فرهیخته در معرفی چهره واقعی و مطلوب سیستان و بلوچستان در اذهان عمومی موثر واقع شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول