اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی اراک خبر داد:

استقرار اکیپ بازرسان بهداشتی در سه نقطه از شهر اراک

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: این اداره در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی گروه‌های ناظرین ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی را در سه نقطه از مرکز شهر اراک مستقر خواهد کرد.

استقرار اکیپ بازرسان بهداشتی در سه نقطه از شهر اراک
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیروس  سلمان‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش ذبح دام قربانی در هیئت‌های مذهبی می‌طلبد مردم در خرید دام‌ها از سلامت دام اطمینان حاصل کنند.
وی تصریح کرد: دامپزشکی اراک در راستای وظایف خود که همانا تامین سلامت غذایی است، در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی گروه‌های ناظرین ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی را در سه نقطه از مرکز شهر اراک مستقر خواهد کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک ادامه داد: از این تعداد دو اکیپ‌ به صورت ثابت در شبکه دامپزشکی اراک و کشتارگاه دام و یک اکیپ به صورت سیار به کار گرفته شده‌اند.
سلمان‌نژاد با بیان اینکه این اکیپ‌ها مردم را در نظارت بر کشتار و گوشت استحصال شده یاری می‌رسانند، گفت: از آنجا که در این ایام میزان تماس افراد با دام،‌ لاشه و ترشحات آن افزایش می‌یابد مردم باید از سلامت کامل دام مطمئن شوند.
وی با اشاره به نکات قابل توجه در انتخاب دام بیان داشت: مردم باید قبل از خرید دام از سلامت ظاهری دام اطمینان داشته و توجه داشته باشند که دام هیچگونه علائم ظاهری بیماری از قبیل لاغری، بیماری‌‌های پوستی، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از بینی و چشم نداشته باشد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک با بیان اینکه رنگ لاشه و گوشت سالم باید قرمز روشن و متمایل به صورتی بوده و فاقد بوی غیر طبیعی باشد، افزود:  استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده‌سازی گوشت ضروریست.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول