اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما برای دانشجویان ایرانی خط و نشان کشید

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به ورود تعدادی از دانشجویان معترض دانشگاه‌های تهران به سفارت انگلیس خواستار پیگرد قانونی مسببان این حادثه شد.

اوباما برای دانشجویان ایرانی خط و نشان کشید
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی "فیگارو"،"باراک اوباما" روز گذشته در واکنش به ورود تعدادی از دانشجویان معترض دانشگاه‌های تهران به سفارت انگلیس، اعلام کرد: «حمله به سفارت انگلیس در ایران که تهران مسئولیت حفاظت از هیأت دیپلماتیک آن را بر عهده است، غیرقابل قبول است.»

وی افزود: «ما همگی از بابت حمله به سفارت انگلیس در ایران عمیقا ناراحت و متأثر هستیم. این نوع رفتارها غیرقابل قبول هستند و  من قاطعانه از دولت ایران می‌خواهم که مسببان این حادثه را تحت پیگرد قرار دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا دانشجویان ایرانی را آشوبگر نامید و مدعی شد: «حفاظت از نمایندگی‌های خارجی یک الزام و تعهد بین‌المللی است که تمام کشورها باید آن را رعایت کنند. این مسئله که آشوبگران توانستند کنترل سفارت انگلیس در تهران را در دست بگیرند و در آنجا آتش به پا کنند، نشان می‌دهد که دولت ایران الزامات بین‌المللی‌ خود را بطور جدی رعایت نکرده است.»

تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران بعدازظهر روز گذشته مقابل سفارت انگلیس در تهران آغاز شد.

در این تجمع که اقشار مختلف مردم همراه با دانشجویان حضور داشتند، شعارهایی چون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر اسرائیل"، "الله اکبر"، "دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد"، "ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده" و ... سر داده ‌شد.

در این تجمع، پرچم انگلیس و رژیم صهیونیستی همراه با شعار مرگ بر انگلیس دانشجویان به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/ر.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول