اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مسئولان جهانی قول کمک و حل مشکل قرنطینه را دادند

حیدری: باید به مقوله سوارکاری در ایران نگاه ملی داشت/در لیگ قفقاز شرکت می‌کنیم

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: سوارکاری فقط به عنوان یک رشته ورزشی محسوب نمی‌شود و در بحث اشتغال، تولید ثروت و ... می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در کشور داشته باشد و باید به این مقوله نگاه ملی داشت.

حیدری: باید به مقوله سوارکاری در ایران نگاه ملی داشت/در لیگ قفقاز شرکت می‌کنیم
محمود حیدری سرپرست فدراسیون سوارکاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در رابطه با سفر به برزیل و حضور در مجمع جهانی این رشته اظهار داشت: کشورمان باید در همه عرصه‌ها حضور موثر داشته باشد و برقراری ارتباط با سایر فدراسیون‌ها به عنوان رکن اصلی و اساسی فدراسیون سوارکاری به حساب می‌آید.
مجمع فدراسیون سوارکاری با حضور تمامی اعضای جهانی جامعه سوارکاری هر سال تشکیل می‌شود و من نیز به‌عنوان نماینده‌ای از سوارکاری ایران در این اجلاس 3 روزه در برزیل حضور یافتم.

وی درباره مسائل مطرح‌شده در این نشست گفت: در روز اول نشستی با حضور کشورهای گروه 3 شامل کشورهای ارمنستان، اوکراین، روسیه، قرقیزستان، گرجستان، قزاقزستان و آذربایجان به همراه ایران برگزار شد که دستاورد خوب و مناسبی برای کشورمان به همراه داشت.

در این جلسه رئیس فدراسیون قزاقستان برای دومین دوره به مدت 4 سال دیگر در سمت ریاست این منطقه جغرافیایی ابقا شد و نماینده اوکراین نیز به عنوان نایب‌رئیس انتخاب شد.

حیدری ادامه داد: در این نشست ما به عنوان عضو، پیشنهاد پیوستن ایران به لیگ قفقاز را مطرح کردیم و با موافقت سایر اعضا قرار شد که نمایندگان کشورمان در این لیگ با حضور کشورهای آذربایجان، ارمنستان و گرجستان حضور داشته باشد.

دومین پیشنهاد ایران مربوط به اعزام سوارکاران کشورمان برای حضور در رشته پرش، استقامت و درساژ به کشورهای گروه 3 بود که مورد تصویب نمایندگان این گروه قرار گرفت. تسهیل در حمل و نقل اسب در کشورهای گروه سوم، دیگر پیشنهاد ارائه شده بود که با حضور مسئولان جهانی بحث حل مشکل قرنطینه اسب‌های ایرانی مطرح شد که رئیس کمیته دامپزشکی فدراسیون جهانی قرار شد در این رابطه مرحله به مرحله به ما کمک کند و از طریق بین‌المللی حل این معضل به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

حیدری به نشست روسای فدراسیون‌های سواکاری آسیا در حاشیه  اجلاس جهانی اشاره و عنوان کرد: در مجمع فدراسیون‌های آسیایی نیز ایران پیشنهاداتی را ارائه کرد. قرار دادن رشته استقامت در بازی‌های آسیایی 2014 کره‌جنوبی و بحث استفاده از عوامل آسیایی در تیم‌ها و حضور این عوامل مانند مربی، داور، کلانتر، طراح مسیر و .. به جای عوامل اروپایی دیگر پیشنهاد ایران بود که مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: درباره میزبانی مجمع آسیایی در سال آینده نیز تصمیم‌گیری و قرار شد کره‌جنوبی در فروردین 91 میزبان مجمع آسیایی باشد و در حاشیه این مجمع نیز مسابقات آسیایی با حضور تیم‌ملی سوارکاری ایران با استفاده از اسب‌های قرضی در این کشور برگزار شود.
 
سرپرست فدراسیون سوارکاری با مثبت ارزیابی کردن سفرش به برزیل گفت: در حاشیه این سفر 3 روزه با روسای فدراسیون‌های ژاپن، کره و فرانسه نیز درباره تبادل سوارکار صحبت داشتیم و قرار شد همکاری‌های نزدیکی درباره این رشته داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان نگاه مناسبی به رشته سوارکاری دارد و قرار است برنامه مدونی برای رشته مفرح و سفارش شده در اسلام به این وزارتخانه ارائه شود.

حیدری با اشاره به این نکته که باید در بحث سوارکاری نگاه ملی در کشور وجود داشته باشد، عنوان کرد: سوارکاری فقط به عنوان یک رشته ورزشی محسوب نمی‌شود و در بحث اشتغال، تولید ثروت و ... می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در کشور داشته باشد که البته در این باره حرکت‌های خوبی انجام گرفته اما کافی نیست و باید اهداف مشخص و به حرکت‌ها جهت داده شود. این اهداف محقق نخواهد شد جز با نگاه‌ ملی به اسب و رشته سوارکاری در ایران.  
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول