اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

دولت دهم در زمینه آموزش با رویکرد دینی گام برمی‌دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت دهم در زمینه آموزش با رویکرد دینی گام‌های موثری برداشته است.

دولت دهم در زمینه آموزش با رویکرد دینی گام برمی‌دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام علی معلمی شامگاه یکشنبه در گردهمایی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه دانش و معرفت ارزشمند است، ابراز داشت: دانشی با ارزش است که توام با معرفت و ایمان الهی باشد.
وی ابراز داشت: دانش آموزان امانت الهی محسوب شده که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و باید مراقب بود تا این امانت الهی به درستی به مقصد برسد.
امام جمعه قائمشهر مسئولیت مدیران را بیش از تعهد و مسئولیت معلمان دانست و گفت: معلم مسئول تعلیم و تربیت است، ولی مدیران در برنامه‌ریزی روش تعلیم و تربیت نقش مهمی دارند.
این مسئول یادآور شد: هیچ معلمی نمی‌تواند خود را متقاعد کند که فقط در رشته تخصصی باید تدریس کند، این نوع تفکر در نظام اسلامی جای ندارد.
معلمی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاستی‌های زیادی در جامعه وجود داشت، ولی در زمینه آموزش و پرورش کارهای خوبی انجام شد، خاطرنشان کرد: رویکرد خوب تربیتی که دغدغه رهبری بود با تشکیل کلاس‌های قرآنی همراه بوده و گام‌های موثری در این امر برداشته شد.
وی با بیان اینکه در گذشته نگاه دولت‌ها به بحث ایجاد کلاس‌های قرآنی و آموزش مبتنی بر دین کم‌رنگ بوده، تصریح کرد: دولت فعلی از فرصت استفاده کرد و در زمینه آموزش با رویکرد دینی گام‌های موثری در سیستم آموزش و پرورش برداشت.
معلمی بیان داشت: امانت ولایت الهی است، امانت‌ها مصادیق مختلف دارند، دانش‌آموزان نسل پاکی هستند که هرگونه آموزشی داده شوند درآینده جامعه تاثیرگذار خواهد بود.
امام جمعه قائمشهر با اشاره به اینکه آموزش نماز دانش‌آموزان باید غیرمحسوس باشد، گفت: وقت اذان ظهر اگر معلم فیزیک، ریاضی و یا زیست‌شناسی آستین را بالا ببرد و برای وضو ساختن آماده شود دانش‌آموزان الگوگیری مناسبی کرده و دیگر معلم پرورشی در پشت بلندگو بارها اعلام نمی‌کند که ساعت نماز است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری فضای آزاداندیشی را در مراکز آموزشی مناسب دانست و اذعان داشت: نشست صمیمی رهبری با اندیشمندان و دانشجویان نشان از توجه رهبری به افراد تحصیل کرده جامعه است و مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی به امر تعلیم و تربیت در جامعه دارند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول