اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد دبیر همایش ملی هنر اسلامی؛

برخی وعده‌ها برای همایش هنر اسلامی عملی نشد

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی هنر اسلامی با بیان اینکه برگزاری همایش ملی هنر اسلامی در دانشگاه بیرجند از پشتوانه مالی خوبی برخوردار نبود، گفت: همچنین برخی از افراد و مراکز به وعده‌های خود برای کمک به برگزاری این همایش عمل نکردند.

برخی وعده‌ها برای همایش هنر اسلامی عملی نشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین قرشی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی دو روزه هنر اسلامی در دانشگاه بیرجند از ارسال 420 خلاصه مقاله از سوی اندیشمندان این رشته به دبیرخانه همایش در وقت مقرر خبر داد.
وی با بیان اینکه فراخوان شرکت در این همایش از مهر 89 آغاز شده بود، تصریح کرد: بعد از ارسال 420 خلاصه مقاله از سراسر کشور مورد ارزیابی داوران علمی این همایش قرار گرفت و از این تعداد 304 چکیده مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و به نویسندگان آنها اعلام شد تا اصل مقاله نیز ارسال شود.
دبیر همایش ملی هنر اسلامی ادامه داد: در مدت مقرر 201 مقاله کامل از سوی اندیشمندان و دانش‌آموختگان رشته های هنر به دبیرخانه این همایش واقع در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند ارسال شد و این مقالات نیز برای حضور در همایش مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت. پس از داوری و نظر هیئت علمی این همایش قرار شد 95 مقاله در طی دو روز برگزاری این همایش به صورت شفاهی ارائه شود.
وی از ارائه 58 مقاله این همایش به صورت پوستر خبر داد و یادآور شد: همچنین نمایشگاهی نیز با همت مسئولان حوزه هنر خراسان جنوبی در محل باغ موزه اکبریه تدارک دیده شده است که همزمان با این همایش افتتاح می‌شود.
دبیر همایش ملی هنر اسلامی هنر را وسیله ارتباط و تعامل انسان عنوان کرد و گفت: در جوامع ارزشی تعریف دیگری از هنر مورد قبول است چرا که ما چیزی را هنر می‌نامیم که وسیله رسیدن بشر به سعادت را فراهم کند.
قرشی افزود: در کنار هنر فاخر مسائلی نیز وجود دارد که هنر غیر فاخر است چرا که مقدمات شقاوت انسان را فراهم می‌کند که مورد قبول ما نیست.
وی ادامه داد: علم وسیله آگاه شدن انسان از آنچه وجود دارد، هست و این علم انسان را قدرتمند و آگاه می‌کند ولی همین علم تهدیداتی نیز دارد ولی هنر این مرزها را می‌شکند و در این عرصه به کمک علم می‌آید و زمینه‌ساز خلاقیت در انسان می‌شود.
دبیر همایش ملی هنر اسلامی افزود: هنر اسلامی حقیقتی متعالی است که رسالتی ما فوق جهان مادی دارد و انسان را برای حضور در پیشگاه خداوند آماده می‌کند.
قرشی هنر غیر فاخر را عاملی برای تضعیف قوای معنوی انسان دانست و اظهار داشت: باید بدانیم که هنر بنیان فرهنگی جوامع است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی برگزاری این همایش در دانشگاه بیرجند را نشانه به ثمر نشستن تلاش مجموعه دانشکده هنر این دانشگاه دانست و گفت: امید است این همایش زمینه ساز پیشرفت و توسعه پژوهش در عرصه هنر را فراهم آورد.
دبیر همایش ملی هنر اسلامی به محورهای این همایش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش پژوهش‌های نظری محورهایی از جمله تبیین هنر اسلامی، تحولات هنر اسلامی در ایران معاصر، هنرمندان مسلمان و خدمات آنها، هنر اسلامی و فناوری‌های نوین و پیشرفت و تحولات هنر برای این همایش تعریف شده است.
قرشی ادامه داد: همچنین محورهایی از جمله جلوه‌های هنر اسلامی در سفالگری ایران، در معماری، در فرش و در نگارش ایران از جمله محورهای بخش پژوهش‌های حوزه کاربردی این همایش است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول