اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

هنر از قالب‌های ماندگار کردن افتخارات است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: یکی از جلوه‌هایی که می‌توانیم از طریق آن انقلاب، دفاع مقدس و افتخارات گذشته را ماندگار کنیم، قالب هنر است.

هنر از قالب‌های ماندگار کردن افتخارات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هنر در همه حوزه‌ها یکی از جلوه‌های سالم ارتباط بین نسلی است که یکی از موثرترین و کاربردی‌ترین قالب‌ها برای انتقال و ماندگاری این میراث‌های عظیم و ارزشمند محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: با این همه هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که باید در ماندگاری و انتقال میراث‌هایمان از این قالب ارزشمند استفاده کنیم.
استاندار بوشهر گفت: از آثار فاخر در زمینه‌های هنر که با موضوعات ایثار، شهدا و عفاف و حجاب و موضوعاتی از این دست تولید شود، حمایت می‌کنیم.
وی با اشاره به برنامه روایت فتح ادامه داد: صدا و سیما باید این برنامه را احیا کند ضمن اینکه با توجه به تاثیرگذاری چشمگیر کاروان‌های راهیان نور در جوانان و نوجوانان تهیه و تولید برنامه‌های مستمر در این زمینه ضروری است و هزینه‌های مورد نیاز در این راستا را تامین می‌کنیم.
استاندار بوشهر یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد متولی هنر است و باید هنر در بستر اسلامیت قرار گیرد تا بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
جهانبخش با تاکید بر حمایت از قشر فرهنگی و هنری استان بیان کرد: از آثار فرهنگی و هنری به ویژه در بخش کتاب که به تایید وزارت ارشاد برسد حمایت می‌کنیم و خرید کتاب از نویسندگان بوشهری در زمینه‌های یاد شده که در ردیف آثار فاخر قرار بگیرند در دستور کار است.
وی افزود: باتوجه به اهمیت برنامه‌های مشاعره رضوی پیشنهاد می‌کنیم 52 برنامه در این ارتباط در صدا و سیمای مرکز بوشهر تولید و در زمان‌های مشخص پخش شود و برای این اقدام بزرگ فرهنگی 500 میلیون ریال هزینه در نظر می‌گیریم.
جهانبخش بر پخش این برنامه‌ها از شبکه‌های استانی دیگر به منظور تاثیرگذاری بیشتر تاکید کرد.
گفتنی است تشکیل کارگروه شعر قرآنی با همکاری ارشاد اسلامی، صدا و سیما و استانداری بوشهر از مصوبات این نشست بود.
تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای برپایی نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان و اجرای پرده‌خوانی حماسه رییسعلی دلواری در بوشهر از دیگر مصوبات این نشست به شمار می‌رود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول