اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

ملت آمریکا خواهان ذوق و هنر ایرانی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با ناکام توصیف کردن تحریم‌های آمریکا در مورد فرش ایران گفت: مردم آمریکا عاشق هنر و به ویژه فرش ایران هستند.

ملت آمریکا خواهان ذوق و هنر ایرانی هستند
تراب محمدی ظهر امروز در حاشیه هفدهمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی که در تبریز برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: صنایع دستی ایران و دست بافته‌های آن در سطح جهان شناخته شده هستند و در صورت حفظ اصالت و کیفیت محصولاتمان می‌توانیم آنها را به بسیاری از کشورهایی که مشتاق خرید می‌باشند صادر کنیم.
وی افزود: به‌عنوان نمونه در کشورهای اندونزی و مالزی موفق به انجام بازاریابی نشده‌ایم و در صورت تحقق صحیح این امر از سوی صادرکنندگان و دستگاه‌های اجرایی مسئول کشور مطمئنا تحریم‌ها اثرات خود را از دست می‌دهند و این ضرر متوجه بازار آمریکا می‌شود.
محمدی گفت: ملت آمریکا خواهان ذوق و هنر ایرانی هستند و اگر به صورت مستقیم امکان تهیه این صنایع دستی را نداشته باشند از طرق مختلف به صورت غیر مستقیم اقدام به تهیه آنها می‌کنند.
 
استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس از تولیدات ایران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: اخیرا در بازاریابی کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد استقبال آنان از تولیدات جمهوری اسلامی ایران هستیم و این کشورها مشتاقانه پای میزهای تجاری نشسته‌اند و در حال انجام رایزنی ها برای توسعه روابط تجاری هستند.
 
ضرورت شناسایی بازار کشورهای روسیه و بلاروس
محمدی در ادامه همچنین با اشاره به ضرورت شناسایی بازار کشورهای روسیه و بلاروس از طریق تجار ایرانی گفت: در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه به مرز 50 میلیون دلار در سال رسیده و فرصت مناسبی برای داد و ستدهای بین‌المللی فراهم گردیده است.
وی همچنین بازار کشورهای آمریکای لاتین را به دلیل استقبال مردم و دولت‌های این قاره از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم برای صادرکنندگان دانست و اضافه کرد: بازرگانان باید در کنار مسئولان کشورمان ظرفیت‌های این قاره را برای آغاز تجارت پر سود با آن شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند و به طور حتم شاهد رشد تجارت و سود آوری برای تولیدکنندگان فرش، گلیم و جاجیم و ورنی خواهیم بود.
محمدی برگزاری چنین همایش‌هایی را با رویکرد توجه به بازاریابی جهانی بسیار مفید ارزیابی و تصریح کرد: امیدواریم در همین موضوعات مطرح شده راهکارهای عملی از طریق تجار و پژوهشگران برای توسعه صادرات غیرنفتی پیشنهاد شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول