اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

نظام سرمایه‌داری در حال غروب کردن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: نظام سرمایه‌داری در حال غروب کردن و اسرائیل در سراشیبی نابودی قرار گرفته است.

نظام سرمایه‌داری در حال غروب کردن است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به قیام مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه نظام سرمایه‌داری اظهار داشت: مردم این کشورها با قیام خود با عنوان 99 درصد در مقابل یک درصد، نظام سرمایه‌داری را زیر سئوال برده‌اند و این همان پیش‌بینی امام راحل (ره) بود که در هنگام سقوط اتحاد جماهیر شوروی اعلام فرمودند.
وی با اشاره به اینکه رشد درآمد یک درصد مردم 270 درصد و رشد درآمد 99 درصد بقیه 18 درصد، در هیچ عرفی قابل قبول نیست، افزود: امروز اگر آمریکا بتواند این حرکت‌ها را خفه کرده و با زندان و کشتن افراد بخواهد این قیام را سرکوب کند، سرانجام دیر یا زود دامنش را می‌گیرد و این آتش روشن شده بالاخره او را می‌سوزاند.
خطیب جمعه شیراز گفت: آمریکا برای رهایی از این بیچارگی که دامنگیرش شده است، شعار ایران‌هراسی را مطرح می‌کند و برای آن سناریو می‌نویسد و هر روز به یک شکل و نامی به این بازی می‌پردازد.
ایمانی تصریح کرد: آمریکا با این سناریوها و توطئه‌ها علیه ایران نمی‌تواند مشکلات داخلی و منطقه‌ای خود را حل کند و امروز می‌بینیم که سرمایه‌داری در حال غروب کردن و اسرائیل در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سقوط دیکتاتور لیبی و نابودی یکی از فراعنه‌ای که در دنیای اسلام حکومت می‌کردند، ابراز داشت: امروز لاشخورهایی که بوی نفت و گاز لیبی آنان را مست می‌کند، سفرهای خود را به این کشور آغاز کرده‌اند و می‌خواهند از منافع مردم این منطقه سهم خود را افزایش دهند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز جوانان لیبی وظیفه دارند که اجازه ندهند آمریکایی که قذافی را سر پا نگه می‌داشت و ایتالیا و انگلیسی که دستگاه اطلاعاتی لیبی را اداره می‌کردند، منافع کشورشان را غارت کنند.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به ایام حج خاطرنشان کرد: خداوند متعال خانه خود کعبه را وسیله متوجه ساختن جامعه انسانی به منافع حقیقی خود قرار داده است تا مردم مراحل کمال را طی کنند.
ایمانی با اشاره به تاکیدات حضرت امام راحل (ره) مبنی بر برائت از مشرکان در حج اضافه کرد: هیچ جمعیتی به اهداف خود نرسیده و نمی‌رسد مگر در سایه وحدت در درون و مقابله صحیح با دشمن بیرون و کسی که توطئه می‌کند و منافع جامعه را به خطر می‌اندازد.
وی با بیان اینکه مسئله وحدت مردم در حج یک رکن است و وقوف به عرفات و مشعر یعنی مردم کنار یکدیگر بنشینند و با همدیگر باشند، اظهار داشت: قرآن مجید اعلام می‌کند که با فریاد و شعار از مشرکان برائت جویید و صف خود را از آنان جدا کنید.
ایمانی گفت: راهپیمایی حاجیان در مدینه در سال‌های 62، 63 و 64 بر همین اساس صورت گرفت و در قالب دعای کمیل نیز عملیاتی شد.
خطیب جمعه شیراز افزود: آنچه حاکمان عربستان در سال 66 انجام دادند، در راستای منافع مشرکان و کفار و مستکبران بود اما 40 روز بعد انتفاضه مردم فلسطین شکل گرفت و تا امروز ادامه دارد که برکات آن نیز شکست‌های پی در پی اسرائیل بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مناسبت روز بسیج دانش‌آموزی بیان داشت: شهادت نوجوانی که امام راحل نام او را رهبر گذاشت، دین را بیمه کرد و شکل‌گیری بسیج دانش‌آموزی تا به امروز برکات بسیاری را داشته است.
وی اضافه کرد: تشکیلاتی با عنوان « قیام صالحین» که در بسیج دانش‌آموزی شکل گرفته است، حرکتی مبارک بوده که منجر به بالا رفتن سطح شعور و درک و معنویت مردم و آشنایی بیشتر با مبانی اسلام می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول