اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)‌:

نباید به بحران بی‌هویتی غرب مبتلا شویم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه موفقیت تحصیلی طلاب و دانشجویان وقتی حاصل می‌شود که به دفاع از ارزش‌های اهل بیت‌(ع) ختم شود، گفت: ما نباید کاری کنیم که به بحران بی‌هویتی و آنچه امروز غرب و اروپا با آن درگیر هستند، مبتلا شویم.

نباید به بحران بی‌هویتی غرب مبتلا شویم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر و ممتاز این دانشگاه با بیان این که قرآن کریم با سه نگاه پیش از خلقت، هنگام خلقت و پس از خلقت به انسان نگریسته است، اظهار کرد: هرچند خداوند انسان را جانشین خود در زمین معرفی کرده است ولی با وجود این جانشینی امروز شاهد هستیم که هنوز بشر توان شناسایی بسیاری از مخلوقات خداوند را ندارد.
معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به خلقت انسان ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌داند که خداوند متعال چه مخلوق عظیمی را خلق کرده است، بلکه تنها خود پروردگار عالمیان قدر این نعمت را می‌داند و از این‌ رو است که می‌فرماید فتبارک الله احسن الخالقین.
وی هدف از خلقت را رسیدن به ارزش‌های والای انسانی برشمرد و عنوان کرد: اگر ارزش‌های انسانی ریشه در وحی و آموزه‌های الهی داشته باشد ارزشمند بوده و فرشته‌ها را مجبور به سجده خواهد کرد.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: آنچه انسان را به بالاترین نقطه هستی می‌رساند رفتار مبتنی بر ارزش‌های ناب اهل بیت‌(ع) است در حالی که تکیه کردن بر رفتارهای مبتنی بر ارزش‌های سکولاریسم انسان را به ورطه تباهی و سقوط می‌‌کشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مبانی بسیاری از رشته‌هایی که امروز در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود غربی است، عنوان کرد: باید مراقب این دروس غربی باشیم چرا که این رشته‌ها غلط‌انداز است، نباید چنان درگیر این مباحث شویم که از مباحث اصلی خود که همان باورهایی که رفتار ما را به سوی کمال انسانیت پیش می‌برد، دور شویم.
وی تاکید کرد: البته این امر به معنای کوتاهی در یادگیری این مفاهیم نیست بلکه ما باید این دروس را با وسواس فراگرفته و ضمن آشنایی با سلاح دشمن با استفاده از منابع اصیل اسلامی به نقد آنها بپردازیم، همان کاری که بسیاری از علماء گذشته ما چون شهید مطهری انجام دادند.
حجت الاسلام والمسلمین مریجی با بیان اینکه اگر خروجی دانشگاه منجر به ترویج علوم اهل بیت(ع) و دفاع از آموزه‌های این بزرگواران شود در این زمینه به نتیجه مطلوب دست یافته‌ایم، عنوان کرد: موفقیت تحصیلی طلاب نیز به واسطه بهره‌گیری از ارزش‌های اهل بیت‌(ع) حاصل می‌شود.
وی با تاکید بر پایبندی به معارف اهل بیت‌(ع) تصریح کرد: ما نباید کاری کنیم که به بحران بی‌هویتی و آنچه امروز غرب و اروپا با آن درگیر هستند مبتلا شویم، بنابر این اگر یک ساعت خود را به فراگیری علوم غربی صرف کردیم باید دو برابر آن را به مطالعه دقیق علوم اهل بیت‌(ع) اختصاص دهیم تا با تسلط بر مبانی دینی خود بتوانیم در مقابل خطرات اندیشه‌ای مصون بمانیم.  
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول