اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی:

آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی رایگان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی‌‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش‌های ارائه شده در 33 مرکز رسمی فنی و حرفه‌ای استان به صورت رایگان است.

آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی رایگان است
محمدرضا سیابانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز از توسعه مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز خصوصی و غیردولتی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر آموزش‌های این اداره کل در 33 مرکز استان ارائه می‌شود که در زمینه آموزش برای 10 میلیون نفر ساعت تا پایان سال متعهد هستیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: آموزش‌های ارائه شده در این 33 مرکز به صورت رایگان است.
وی با بیان اینکه در زمینه آموزش استانداردهای لازم اعمال می‌شود، تاکید کرد: بخشی از آموزش‌ها که برای سازمان‌های خاص صورت می‌گیرد با توجه به استقلال سازمان در امور فنی صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود تا آن سازمان دخالتی احساسی نکند.
سیابانی اضافه کرد: 4 هزار و 512 نفر در سال گذشته در محل کارخانجات آموزش دیده و گواهینامه مهارت دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان از سال 79 آموزش فنی و حرفه‌ای کارگران ساختمان بر عهده آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد و باید این آموزش نظامند شود.

*ارائه آموزش‌های مهارتی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت مساجد
سیابانی همچنین از ارائه آموزش‌های مهارتی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت مساجد خبر داد و گفت: با همکاری متولیان مسجدی این آموزش‌ها ارائه می‌شود و سازمان فنی و حرفه‌ای استان آماده توسعه این آموزش‌ها برای فعالان مسجدی نیز است.
وی گفت: 80 هزار نفر در شش ماهه نخست امسال آزمون مربوط به فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند که تا پایان سال این تعداد از دو برابر نیز خواهد گذشت. 
سیابانی ادامه داد: در زمینه مراکز فنی و حرفه‌ای آزاد نیز بخش خصوصی دارای رسالت بوده و بخش قابل توجهی از آموزش و آزمون از مجرای این مراکز غیردولتی صورت گرفته است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 14 میلیون نفر ساعت تعهد آموزش مراکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای در کنار 10 میلیون نفر ساعت تعهد آموزش مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای وجود دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول