اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح 1000 هکتار از اراضی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح یک‌هزار و 57 هکتار از اراضی زراعی خراسان جنوبی خبر داد.

برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح 1000 هکتار از اراضی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه کشت نباتات علوفه‌ای با توجه به نیاز بخش دامپروری استان (به منظور تولید مواد لبنی و پروتئینی) و امکان کشت دوم، طول کوتاه دوره رشد، مقاومت به خشکسالی و امکان کاشت مکانیزه این محصول از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی است.
وی افزود: در سال زراعی جاری نزدیک به یک‌هزار و 57 هکتار از اراضی زراعی استان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرستان بیرجند با کاشت بیش از 470هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در سطح استان به خود اختصاص داده است.
هادربادی ادامه داد: از مجموعه زمین‌های زیر کشت این محصول در استان 97 هکتار زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.
وی در مورد اقدامات و حمایت‌هایی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان صورت گرفته است، گفت: در سال جاری برای افزایش تولید ذرت علوفه‌ای در استان تهیه به موقع بذر، تأمین ماشین‌آلات کاشت، داشت و برداشت و همچنین اعطای تسهیلات بانکی به مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری در سال 1388 از طریق صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان برای توسعه نباتات علوفه‌ای به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در یک‌هزار و 57 هکتار از اراضی استان ذرت علوفه‌ای و در 10 هکتار اراضی ذرت دانه‌ای کشت می‌شود.
هادربادی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 70 تن ذرت دانه‌ای و 42 هزار و 280 تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول