اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 91 صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رهبری به کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر مقام معظم رهبری تا پایان سال 91 خبر داد.

بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رهبری به کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عبداللهی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه نخستین کورت (دیواره) شیشه‌ای اسکواش ایران در سنندج، اظهار داشت: احداث سالن‌های یک‌هزار و 200 نفره در شهرهای مریوان، بانه، قروه و سریش‌آباد یکی از ایم مصوبات است که از پیشرفت فیزیکی 25 تا 30 درصد برخوردارند.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، احداث استخر سرپوشیده در شهرستان دهگلان، احداث 55 زمین ورزشی در روستاهای استان و احداث دو زمین چمن مصنوعی در سنندج و سقز از دیگر پروژه‌های مصوب این سفر است که پیشرفت مناسبی دارند.
عبداللهی خاطرنشان کرد: اعتبار 700 میلیون تومانی 2 زمین چمن مصنوعی شهرستان‌های سنندج و سقز اختصاص یافته و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی ساخت این زمینه‌ها آغاز می‌شود.
وی همچنین به سرانه ورزشی 33.12 سانتی‌متری استان اشاره و عنوان کرد: این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک متر افزایش خواهد یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان خاطرنشان کرد: سهم تربیت بدنی برای رسیدن به این هدف 50 سانتی‌متر است که در قالب بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف مصوبات سفرهای هیئت دولت و رهبری محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای تحقق سرانه فضای ورزشی یک متر، 30 سانتی‌متر سهم ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و سهم بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در امر ورزش نیز 20 سانتی‌متر است که برای این مهم نیز تلاش خواهیم کرد.
عبداللهی در ادامه به پروژه‌های ورزشی مصوب سفرهای رئیس جمهوری در کردستان اشاره کرد و گفت: احداث 18 باب سالن ورزشی ویژه خواهران و برادران در سفر اول مصوب شد که تمامی آنها افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
وی ساخت شش سالن کشتی، پنج سالن زورخانه و چهار سالن تمرینی را از دیگر مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت در بخش ورزش کردستان نام برد و گفت: عملیات اجرایی شش سالن کشتی آغاز و از 55 تا 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، ساخت پنج سالن زورخانه استان نیز 20 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و عملیات اجرایی چهار سالن تمرینی و شش زورخانه دیگر در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.
وی افزود: خرید 10 دستگاه مینی‌بوس از مصوبات بخش ورزش کردستان در سفر سوم رئیس جمهوری است که با اختصاص اعتبار آن، مینی‌بوس‌ها خریداری و در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرند.
عبداللهی در پایان آمادگی اداره‌کل ورزش و جوانان برای حمایت از هیئت اسکواش استان اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی لازم زمینه ارتقای سطح اسکواش استان را فراهم خواهیم کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول