اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ولادت امام رضا(ع)؛

جشن کبوتران حرم در رودبار برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی رودبار از برگزاری جشن بزرگ کبوتران حرم همزمان با ولادت امام رضا(ع) در این شهرستان خبر داد.

جشن کبوتران حرم در رودبار برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام کاظم حیدری ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان، اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر جشن ولادت امام رضا (ع) ستاد برگزاری این مراسم تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی، کانون مداحان و موسسه خیریه امام رضا (ع) ویژه ایتام از اعضای اصلی این ستاد هستند، گفت: جلسات هماهنگی برگزاری این مراسم در رودبار برگزار شده است. 
حیدری با اشاره به زمان برگزاری این جشن گفت: این مراسم روز یکشنبه هفته جاری رأس ساعت 10 صبح در مصلی امام خمینی(ره) رودبار برگزار می‌شود.
این مسئول موسسه خیریه امام رضا(ع) را تنها موسسه خیریه ویژه ایتام در شهرستان عنوان کرد و افزود: این موسسه 500 یتیم بدون سرپرست را از زلزله سال 69 تاکنون زیرپوشش دارد. 
وی برگزاری محافل و مناسبت‌های مذهبی در مساجد را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: برگزاری محافل مذهبی انس مردم به ائمه (ع) و مراسمات مذهبی را افزایش می‌دهد.
حیدری از اجرای طرح مسجد محوری در رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی، ایجاد انگیزه برای مساجد فعال تقویت کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد به اجرا در آمده است. 
حیدری واگذاری بخشی از فعالیت‌های فرهنگی سازمان را از اهداف دیگر این طرح عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردمی در مساجد علاوه بر فعال کردن مساجد در برگزاری هرچه بهتر مراسمات نیز تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه این طرح در دو مسجد جامع لوشان و بالابازار رودبار اجرا می‌شود، عنوان کرد: در سال جاری مبلغ 10 میلیون ریال اعتبار برای هر مسجد در نظر گرفته شده است. 
سرپرست تبلیغات اسلامی رودبار حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در مساجد را از اهداف طرح مسجد محوری عنوان کرد.
این مسئول به حمایت چهار مسجد رودبار در برنامه‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: چهار مسجد جامع کلشترف ولیعصر(عج) پایین بازار، امام حسین (ع) شهرک ایثارگران منجیل و مصلی امام خمینی (ره) رودبار مجری این طرح هستند. 
حیدری با بیان اینکه حمایت از برنامه‌های فرهنگی از امورات محوله این مساجد است، یادآور شد: در سال جاری مبلغ ۸ میلیون ریال اعتبار برای هر مسجد در نظر گرفته شده است.
وی تجهیز مساجد رودبار را از دیگر اقدام‌های انجام شده تبلیغات اسلامی رودبار عنوان کرد و اذعان داشت: امسال در این طرح، چهار مسجد به چهار دستگاه یارانه تجهیز شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول