اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی:

روند تصویب رشته‌های جدید دانشگاه‌ آزاد کند است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی گفت: برای راه‌اندازی رشته‌های جدید مقطع کارشناسی ارشد دچار مشکل هستیم به‌طوری که 18 رشته کارشناسی و 9 رشته کارشناسی ارشد این دانشگاه بیش از 9 ماه در انتظار تصویب وزارت علوم قرار دارد.

روند تصویب رشته‌های جدید دانشگاه‌ آزاد کند است
محمدباقر محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی، دلیل کندی این روند را بازی‌های سیاسی و بی‌مهری برخی بزرگان نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: از سال گذشته راه‌اندازی هر رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی با تائید وزارت علوم صورت می‌گیرد که امسال مجوز چهار رشته علوم کامپیوتر، فناوری و اطلاعات، گیاه پزشکی در شاخه کشاورزی و اپتیک لیزری در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد خوی صادر و برای راه‌اندازی پنج رشته جدید کارشناسی ارشد نیز قول مساعد داده شده است.
وی، از دانشگاه آزاد اسلامی خوی به عنوان واحد نمونه مناطق 2 و 13 کشور یاد کرد و گفت: امروز خانواده‌های 150 نفر کارمند، 200 نفر استاد تمام وقت و نیمه وقت، حدود هفت نفر استاد مدعو و تعدادی افراد دیگر از محل این دانشگاه امرار معاش می‌کنند.
محسنی، از تحصیل 5 هزار و 450 نفر دانشجو در هفت رشته کاردانی، 70 رشته کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و افزود: تعداد قبولان دانشگاه آزاد اسلامی خوی در سال تحصیلی جدید 2 هزار و 580 نفر اعلام شده که در صورت ثبت‌نام دو سوم این افراد، بسیاری از مشکلات این دانشگاه حل می‌شود.
وی، با اشاره به تکمیل ساختمان سلف سرویس این دانشگاه بیان کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد ریال در حال تکمیل و تجهیز است و ساختمان تحصیلات تکمیلی نیز با 6 هزار و 145 متر مربع در مرحله سفیدکاری قرار دارد که امیدواریم در آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، هزینه اجرای عملیات انتقال فاضلاب این دانشگاه را 3 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: انتقال فاضلاب یکی از معضلات چندین ساله این دانشگاه بود که امسال موفق شدیم عملیات انتقال آن را به یکی از شرکت‌های خصوصی خوی واگذار کنیم که پیش‌بینی شده است اجرای آن سه ماه طول بکشد.
وی، همچنین از ایجاد سایت دوم دانشگاه در دو فاز خبر داد و تصریح کرد: فاز اول آن با 3.5 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و فاز دوم نیز با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود، فاز دوم به طور عمده به رشته کشاورزی اختصاص داشته و در حاشیه آن ساختمان تربیت‌بدنی نیز در نظر گرفته شده است که امید می‌رود در یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.
این مقام مسئول، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در پرداخت وام ضروری به دانشجویان رتبه اول را در بین تمام دانشگاه‌های کشور کسب کرده، اظهار داشت: علاوه بر موفقیت علمی دانشجویان این دانشگاه در قبولی از مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد با رتبه‌های برتر از نظر فرهنگی نیز امسال مقام اول بخش نماز دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور برای سومین بار به دانشگاه آزاد خوی اختصاص یافت.
وی، امکانات ساختمانی این دانشگاه را در منطقه کم نظیر خواند و گفت: امکانات ساختمانی دانشگاه آزاد اسلامی خوی در منطقه، بعد از تبریز بی‌نظیر است و برای ایجاد زمینه‌های بهتر برای ترقی بیشتر چشم به راه کمک‌های فکری کارشناسان هستیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول