اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

نظام اسلامی سلطه هیچ سلطه‏گری را نمیپذیرد

خبرگزاری فارس: استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: نظام جمهوری اسلامی سلطه هیچ سلطه‏گری را قبول نمی‏‏کند و این اصل اساسی انقلاب است.

نظام اسلامی سلطه هیچ سلطه‏گری را نمیپذیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی برق منطقه‏ای سمنان، هم‏زمان با گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده سازمان بسیج ادارات استان سمنان، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مسئول دفتر فرهنگی صنعت آب و بر ق استان، عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه‏ای سمنان و مدیرعامل، معاونان، رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و کارکنان شرکت برق منطقه‏ای سمنان، در مراسمی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم حجت‏‎الاسلام صابریان، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از علل مخالفت دشمنان جمهوری اسلامی ایران و صف‏آرایی آنان در مقابل مردم مسلمان این بود که حضرت امام (ره) حکومت را در ایران بر مبنای واقعی اسلام بنا نهاد که در آن سلطه هیچ سلطه‏گری را قبول نمی‏‏کرد و این تفکر به ضرر استعمار جهانی بود، چرا که دست طمع آنان را از منابع غنی میهن‏مان کوتاه می‏کرد.
وی تفکر حاکم بر حکومت کشورهای عربی را بر مبنای اندیشه سکولاریسم دانست و افزود: آنچه موجب می‏شود تا آمریکا و هم‏دستانش با کشورهای دیگر منطقه تعامل مسالمت‏آمیز داشته باشند، این است که دینداری مردم آن کشورها ضرری به منافع استعمار وارد نمی‏کند.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه هنر رهبری حضرت امام خمینی (ره) را در نوع تدوین نظام اسلامی برشمرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نظام دینی را به همراه نظام مردم‏سالاری به جامعه ارائه کرد که تمامی تصمیمات و سیاست‏گذاری‏ها بر مبنای ارزش‏های دینی و اسلامی اتخاذ شود.
صابریان، از ویژگی‏های مهم نظام مردم سالاری دینی را، ارتباط دنیای مردم با آخرت آنان دانست و افزود: استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه است که هر فعالیتی و خدمتی در آن نوعی عبادت محسوب می‏شود.
وی با گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی، فداکاری رزمندگان و ایثارگران را در طول دفاع مقدس را بر گرفته از این تفکر دینی و اسلامی دانست.
در ادامه مراسم از مقام 33 تن از رزمندگان و پنج تن از ایثارگران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس در شرکت برق منطقه‏ای سمنان، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول