اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

/گزارش فارس از دومین حضور آسیایی پس از 4 سال/

صعود 2 پله‌ای هندبال بانوان بدون حتی یک دیدار تدارکاتی

خبرگزاری فارس: تیم ملی هندبال بانوان جوان ایران در حالی در رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا با 2 پله صعود به عنوانی ششمی رسید که حتی یک دیدار تدارکاتی را هم تجربه نکرده بود.

صعود 2 پله‌ای هندبال بانوان بدون حتی یک دیدار تدارکاتی
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، یازدهمین دوره مسابقات هندبال بانوان جوان آسیا با قهرمانی کره‌جنوبی و ششمی ایران به پایان رسید.
در این رقابت‌ها هشت تیم در 2 گروه چهار تیمی به رقابت با یکدیگر پرداختند که تیم ملی ایران با تیم‌های کره‌جنوبی، چین و هنگ‌کنگ در یک گروه قرار داشت.

* کره‌جنوبی با 11 عنوان قهرمانی همچنان رکورددار است
اولین دوره این مسابقات در سال 1990 با حضور 5 تیم برگزار شد که کره‌جنوبی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. البته قهرمانی کره به اولین دوره ختم نشد و این تیم تا پایان دوره یازدهم همچنان بر مسند قدرت تکیه زده و رکورددار باقی مانده است.
تیم هندبال دختران ایران در سال 2007 برای نخستین بار گام به مسابقات قهرمانی آسیا گذاشت و در بین هفت تیم شرکت‌کننده به عنوان هفتمی بسنده کرد و در سال 2011 پس از 4 سال در دومین حضور توانست رتبه خود را 2 پله ارتقاء دهد.

* دومین حضور و کسب مقام ششمی
تیم ملی هندبال جوانان ایران که برای دومین بار راهی مسابقات قهرمانی بانوان آسیا شده بود در دیدار اول خود مقابل چین با ارائه یک بازی نسبتا قابل قبول با نتیجه 29 بر 19 مغلوب شد.
ملی‌پوشان در بازی دوم مقابل قهرمان 10 سال اخیر مسابقات آسیایی قرار گرفتند و با ارائه یک بازی ضعیف با نتیجه 61 بر 19 مغلوب شدند تا دومین شکست ایران در این مسابقات رقم بخورد.
بانوان در مسابقه سوم با انگیزه بالایی به میدان رفتند و با نتیجه 33 بر 18 از سد هنگ‌کنگ گذشتند تا شادی به کاروان ایران بازگردد و با روحیه بالایی برای کسب مقام پنجمی به مصاف تایوان بروند.
و سرانجام تیم ملی هندبال بانوان ایران در این مرحله با قبول شکست 59 بر 21 مقابل تایوان، به عنوان ششمی رسید تا پس از 4 سال صعودی 2 پله‌ای برای ایران حاصل شود.

* اعزام به مسابقات بدون برگزاری یک دیدار دوستانه
نگاهی به آغاز تمرینات ملی‌پوشان نشان می‌دهد که اگر این تیم می‌توانست حداقل یک دیدار تدارکاتی با یکی از تیم‌های همسایه برگزار کند و یا حتی اردوهای خود را زودتر آغاز می‌‌کرد شاید نتیجه بهتری به دست می‌آمد.
بانوان هندبالیست اردوهای خود را از خرداد ماه آغاز کردند و به نظر می‌رسد این شروع برای تیمی که می‌خواست بعد از چهار سال دوباره روانه میدان آسیایی شود، دیر بود. بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، سابقه حضور چندین‌ساله در میدان آسیایی دارند و اگر فدراسیون هندبال می‌خواهد روند روبه‌رشدی را از بانوان شاهد باشد باید با برنامه‌ریزی مناسب و استعدادیابی آنها را برای چنین رقابت‌هایی آماده کند.

البته مسئولان فدراسیون، تیم هندبال آذربایجان را برای برگزاری مسابقات دوستانه درنظر گرفته بودند، اما متأسفانه این دیدارها انجام نشد تا بانوان در حسرت برگزاری حتی یک مسابقه دوستانه باقی بمانند و راهی قزاقستان شوند.

* تغییر نایب‌رئیس بانوان و ایجاد تحولات در این بخش
فدراسیون هندبال با تغییر در نایب‌رئیسی این فدراسیون تحولات زیادی را در بخش بانوان ایجاد کرد.
انتخاب میترا نوری در ابتدا با مخالفت‌های زیادی از جانب پیشکسوتان روبه‌رو بود، اما با گذشت مدت کوتاهی و با فعالیت‌هایی که انجام داد همه مربیان و پیشکسوتان این رشته را متقاعد کرد که سن کم نمی‌تواند دلیل عدم صلاحیت برای مسئولیت‌های بزرگ باشد.
نوری پس از حضور در هندبال ابتدا با برگزاری مسابقات لیگ برتر با پوشش اسلامی نظر حامیان مالی را در بخش بانوان جلب کرد، همین امر باعث شد تا در ادامه، رقابت‌های لیگ از رادیو پخش شود که این مسئله خود انگیزه بازیکنان را برای ارائه بازی خوب بالا برد.
فعالیت‌های وی به اینجا ختم نشد و نوری با تشکیل تیم نوجوانان برای نخستین‌بار تصمیم گرفت تا این تیم را راهی چهارمین دوره مسابقات آسیایی کند. به همین دلیل اردوی تیم ملی و تمرینات این تیم تشکیل شد و قرار است ملی‌پوشان 29 شهریور راهی ژاپن شوند.
اگرچه به نظر می‌رسد وی ریسک بزرگی کرده و این تیم خام را راهی مسابقات آسیایی کرده، اما به نظر می‌رسد شرکت در مسابقات، اولویت نخست فدراسیون است و سپس کسب نتیجه.

* افزایش تجربه با حضور در مسابقات برون مرزی
حضور متعدد بانوان در مسابقات برون‌مرزی به تجربیات آنها اضافه می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا در رده سنی جوانان و بزرگسالان، ملی‌پوشان حرفی برای گفتن داشته باشند.
البته نباید مسئولان به همین حضور قناعت کنند بلکه باید تلاش کنند تا از این پس مرتب و با برنامه‌ریزی مناسب، اردوهای متمرکز بانوان را در تمام رده‌های سنی برگزار کنند تا بازهم هنگام نزدیکی به مسابقات دغدغه تشکیل تیم نداشته باشند.

مسابقات هندبال دختران جوان سه‌شنبه به پایان رسید و تیم‌های کره‌جنوبی، چین و قزاقستان به ترتیب اول تا سوم شدند. ژاپن، تایوان، ایران، ازبکستان و هنگ‌کنگ نیز در جایگاه‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.
انتهای پیام/د
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول