اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهارمین رقابت صوفی خبر داد:

برگزاری جشنواره نجوم در کرمان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی چهارمین رقابت صوفی گفت: همزمان با برگزاری چهارمین رقابت صوفی در استان کرمان جشنواره نجوم در این خطه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره نجوم در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد پیشگویی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رقابت صوفی در دوره‌های گذشته به صورت یک‌روزه برگزار شده است، اما در استان کرمان در مدت دو روز برگزار می‌شود.
وی افزود: با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان کارگاه‌های نجوم اسلامی با حضور امیدیانی استاد برتر نجوم در شهر کرمان برگزار می‌شود که مباحث نجومی، رویت هلال ماه و اوقات شرعی از مهم‌ترین موضوع‌های این کارگاه است.
پیشگویی خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت داوری یک شب رصدی با حضور داوران چهارمین رقابت صوفی در محل برگزاری این رقابت در شهداد برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری چهارمین رقابت صوفی با همکاری معاونت فرهنگی و هنری شهرداری کرمان جشنواره نجوم در این شهر برگزار می‌شود و عموم مردم می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند.
پیشگویی با اشاره به وضعیت مطلوب آسمان کرمان برای اجرای برنامه‌های نجومی بیان داشت: در صورتی که این رقابت‌ها در کرمان از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، سال آینده این رقابت به صورت بین‌المللی در این خطه برگزار می‌شود.
وی اذعان کرد: رجب شیرزاد، قنبری، اربابی و ثبوتی از استادان برتر نجوم کشور به عنوان مهمانان ویژه در چهارمین رقابت صوفی کرمان حضور دارند.
پیشگویی به برگزاری نخستین رقابت منطقه‌ای صوفی کشور در سال 87 و دومین دوره رقابت صوفی جنوب و جنوب‌شرق در خرداد ماه سال جاری توسط هسته نجوم دانشگاه شهید باهنر کرمان اشاره کرد و گفت: برگزاری مناسب این برنامه‌ها زمینه برپایی چهارمین رقابت صوفی در استان کرمان را فراهم کرد.
وی بیان داشت: انجمن‌های نجومی کویر هلال، نجوم پیشگامان، سمپاد کرمان و افلاک کویر با هسته نجوم دانشگاه شهید باهنر در برگزاری چهارمین رقابت صوفی همکاری دارند.
به گزارش فارس، چهارمین رقابت صوفی در روزهای 7 و 8 مهر ماه سال جاری با حضور بیش از 100 منجم کشور در استان کرمان برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول