اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

در آستانه مسابقات گزینشی المپیک آب‌های آرام

قایقرانی ایران و تلاش برای کسب حداقل یک سهمیه

خبرگزاری فارس: تهران میزبانی مسابقات گزینشی قاره‌ای المپیک لندن در رشته آب‌های آرام است، اما آیا این فرصت به قایقرانی ایران توان کسب ورودی را خواهد داد؟

قایقرانی ایران و تلاش برای کسب حداقل یک سهمیه
به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت های گزینشی المپیک مهر ماه به میزبانی تهران در دریاچه آزادی تهران در رشته آب های آرام برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در 2 رشته کانو و کایاک در 2 بخش زنان ومردان به مصاف حریفان آسیایی خواهد رفت تا بتواند از این بین ورودی حضور در لندن را کسب کند.
تیم ایران در بخش مردان بر اساس نتایج بازی های آسیایی گوانگجو در 2 ماده کایاک و کانو یک نفره مسافت 1000متر شانس رسیدن به ورودی را داشت چرا که در این 2 ماده ایران در سطح آسیا طلا و نقره به دست آورد.
بر این اساس در صورت پیگیری تمرینات و برنامه ریزی باید ورودی در این 2 ماده برای قایقرانی ایران قطعی باشد اما با توجه به بروز برخی مشکلات امروز فدراسیون وعده یک سهمیه را می دهد.
نابسامانی ورزش به دلیل تغییر ساختار ورزش ایران از سازمان تربیت‌بدنی به وزارت ورزش و جوانان و نبود بودجه برای فدراسیون ها بزرگترین مشکل پیش روی فدراسیون ها ورزشی پس از گوانگجو بود که به نوعی همه با آن دست به گریبان شدند و هر فدراسیون با توجه به بنیه و توان خود از عوارض این نابسامانی بی نصیب نماند.
در این بین فدراسیون قایقرانی درگیر مشکل دیگری شد؛ از دست دادن مربیان خارجی درست در زمانی که باید برنامه های آنها برای کسب سهمیه جواب می داد، اما در هر 2 رشته روئینگ و آب های آرام مربیان قبل از اتمام زمان قرارداد ایران را ترک کردند.
به علاوه عدم اعزام تیم ها به اردوی های برون مرزی در فصل زمستان که از برنامه سال های قبل نیز بود مزید بر علت شد و این مشکل حتی در سطح داخلی نیز وجود داشت چرا که قایقرانان در طول زمستان تمرینات مقطعی خود را در تهران دنبال کردند و عملا این فصل را از دست دادند.
در آغاز سال جاری مانند سال قبل قایقرانان راهی کاپ های جهانی در اروپا شدند اما در این میادین متوجه شدند که حریفانشان بر خلاف آنها فصل تمرینی خوبی را پشت سر گذاشته اند.
مسابقات جهانی و گزینشی المپیک چندی پیش در مجارستان برگزار شد، اما تیم ملی ایران بدون شاهو ناصری که پیش از این شانس سهمیه ایران در رشته کانو به شمار می رفت راهی این مسابقات شد و مسئولان فدراسیون نیز دلیل این امر را آسیب دیدگی دارنده مدال نقره بازی های گوانگجو عنوان کردند.
در ابتدا گفته شد که وی به خاطر این که بیشتر آسیب نبیند به مجارستان نمی رود و در تهران تمرینات خود را برای مسابقات مهر ماه آماده می کند، اما ناصری راهی شهر خود شده بود و دیگر  کسی از وی خبری نداشت.
پس از مسابقات مجارستان فدراسیون عنوان کرد که تنها یک شانس را برای خود در نظر گرفته است و آن در کایاک یک نفره مسافت 1000متر است و تمام امیدش به احمدرضا طالبیان است. هر چند که زمزمه هایی نیز از احتمال شانس علیرضا علی محمدی در کایاک یک نفره مسافت 200متر نیز به گوش می رسد.
رشته آب‌های آرام تا کنون سهمیه ای برای المپیک نداشته است و در صورت کسب ورودی در مسابقات تهران نخستین حضور تجربه خواهد شد، هر چند که این شانس می توانست بیش از یک ورودی باشد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول