اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

واگذاری 38 فعالیت آموزش و پرورش به تشکل‌های دانش‌آموزی در سال 90

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید، 38 فعالیت در مدارس را شناسایی و آماده کرده‌ایم تا آن را به تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی واگذار کنیم.

واگذاری 38 فعالیت آموزش و پرورش به تشکل‌های دانش‌آموزی در سال 90
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، نشست فصلی مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور و انتخابات مجمع مرکزی دانش‌آموزی تحت عنوان هم‌اندیشی فرهنگی ـ تربیتی "خانواده، مدرسه و تشکل" با حضور زکریا یازرلو معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش و اعضای مرکزی این اتحادیه در مجتمع فرهنگی "غدیر" مرکز فرماندهی ناجا برگزار شد.

یازرلو در این نشست با بیان اینکه نظام آموزشی کشور نیازمند وجود تشکل‌های دانش آموزی است، اظهار داشت: دانش‌آموزان و اندیشه‌های آنها سرمایه‌های ملی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند؛ فقط باید بستر خوبی برای آنها در آموزش و پرورش فراهم شود تا این اندیشه‌ها شکوفا شود.

وی نظام آموزشی را نیازمند وجود تشکل‌هایی مانند این اتحادیه دانست و افزود: راهبرد این انجمن که مترصد این است که مقام معظم رهبری اشارتی کنند تا آنها را تبدیل به نماد فرهنگی کند، بسیار گرانقدر است، به همین دلیل آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند که به این تشکل با این تفکر کمک کند؛ باید بازتولید داشته باشیم تا به برنامه‌های فرهنگی نخ نما شده پایان دهیم در همین راستا امسال 38 فعالیت در مدارس را شناسایی و آماده کرده‌ایم تا آن را به تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی از جمله این اتحادیه واگذار کنیم.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش، تجربه 30 ساله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را نشانه بارز یک کار تشکیلاتی خوب و منسجم در بدنه آموزش و پرورش دانست و افزود: دانش‌آموزان عضو این اتحادیه باید رفتار دانش آموزان را رصد کنند زیرا رفتار اشخاص نشانه باطن و افکار درونی و استعداد‌های نهفته آنهاست؛ مواضعی که اتحادیه تاکنون اتخاذ کرده‌ است، مشفقانه و دلسوزانه بوده است و همین مواضع باعث می‌شود تا این اتحادیه در آموزش و پرورش و جامعه به یک جریان تأثیر‌گذار تبدیل شود.

وی بیان کرد: تجربه این اتحادیه نشان داده است که تهذب با توسل به یک کار تشکیلاتی خوب به وجود می‌آید بنابراین ضرورت تعامل بیشتر معاونت پرورشی آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی نه فقط به عنوان الزام بلکه یک ضرورت است؛ امروز در قالب استدعا از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استمداد می‌طلبیم که مسئولان آموزش و پرورش را در پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری یاری کنند چرا که این اتحادیه در خط مقدم اجرای فرامین معظم‌له است.

یازرلو در پایان اظهار داشت: مسئولان اتحادیه باید با دو رویکرد جذب حداکثری دانش‌آموزان و طراحی، تولید و ایجاد موج متناسب با فضای فرهنگی و علمی کشور به پیش بروند؛ اجرای منویات مقام معظم رهبری در برنامه‌های این انجمن که معیار و فصل‌الخطاب است، حجت را بر آموزش و پرورش تمام می‌کند تا عرصه آموزش و پرورش برای حمایت از این اتحادیه را فراخ کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول