اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

/گزارش فارس از وضعیت شنا در آستانه مسابقات اندونزی/

شنای غرق شده ایران نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: شناگران ایرانی برای افتخارآفرینی در میادین بزرگ نیازمند حمایت مسئولان ورزش هستند.

شنای غرق شده ایران نیازمند حمایت است
به گزارش خبرگزاری فارس،مسابقات انتخابی تیم ملی شنا در آستانه رقابت های رده های سنی آسیا در اندونزی برگزار شد تا ثابت شود که امیدی به این تیم در این دوره از مسابقات نیست و ترجیحا نرود خیلی بهتر خواهد بود.
 با تغییر مدیریت در فدراسیون شنا کادر فنی رشته شنا نیز تغییر کرد و نیروهایی که 2 سال پیش فدراسیون را به همان دلیل تغییر مدیریت ترک کرده بودند مجددا سکان هدایت این رشته را به دست گرفتند.
کادر فنی جدید شنا در آستانه مسابقات اندونزی با برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در رده‌های سنی مختلف در تهران که هفته جاری برگزار شد، خواست این نکته را بر اساس رکوردهای ضعیفی که به ثبت رسید یاد آور شود که شنای ما علاوه بر این که پیشرفتی در این مدت نداشته بلکه دچار پس رفت هم شده است.

البته این نکته پیش از این در جریان مسابقات جهانی و گزینشی المپیک در شانگهای (که چندی پیش برگزار شد) با ثبت رکوردهای ضعیف از سوی شناگران تیم ملی اعزامی ایران، مشخص شده بود که نشان از عدم پیشرفت این رشته داشت، تا حدی که شناگران با رکوردهای ملی خود نیز فاصله داشتند و خبری از روند قبلی جابجایی رکوردهای ملی که تنها هنر و  پیشرفت این تیم در میادین بین المللی به شمار می رفت هم نبود.

با وجود این که 2 تیم شیرجه و واترپلو راهی اندونزی خواهند شد، اما هنوز از سوی فدراسیون رسما در خصوص رفتن و یا نرفتن شناگران به این مسابقات اظهار نظری نشده است.
مجید مشتاق، مسئول کمیته فنی شنا پیش از این فارس گفته بود که همه چیزی بستگی به سطح رکورد شناگران دارد و ما می خواهیم وضعیت کنونی ورزشکاران را مشخص کنیم.
 
رشته پایه شنا در سطح قهرمانی نیاز به سرمایه گذاری، برنامه ریزی و توجه ویژه بلند مدت دارد و به هیچ عنوان با طرح های مقطعی نمی تواند به بازدهی لازم برسد.
توجه به رده های سنی پایه و پشتوانه سازی در تیم ملی خلأیی بوده است که هرگز در این فدراسیون به آن توجهی نشده است و همیشه تعداد محدودی از شناگران که توان رکوردی بهتری نسبت به سایرین داشته اند پای ثابت تیم ملی بوده و فاصله رکوردی آنها از نفرات بعدی زیاد بوده است. هر چند که هرگز این رکوردها جایگاهی در سطح آسیا و جهان نداشته اند.

حال باید دید این کادر نه چندان جدید که پیش از این نیز توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند برای بار دوم آیا توان احیای این رشته و هدایت تیم به جلو را دارند و یا باید مانند گذشته در حسرت پیشرفت این رشته پایه و مدال آور بمانیم.
مسابقات شنا رده‌های سنی آسیا 12 مهر ماه در اندونزی آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/خ
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول