اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گرفته است.

تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در گردهمایی توجیهی اردوهای راهیان نور استان همدان اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان در مناطق عملیاتی جنوب نشانگر این واقعیت است که راهبرد تحول بنیادین در آموزش و پرورش بسیار تأثیرگذار است.
وی افزود: مدیران باید منصفانه برخورد کرده و مطالب خود را قبل از بیان در محافل ابتدا دقیقاً بررسی کنند و این گونه نباشد که مدیری اعلام کند تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس سبب بروز لطمه‌های جبران‌ناپذیری  می‌شود.                                                    
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گرفته و بحث راهیان نور نیز از سال گذشته آغاز شده که خود حرکت جدیدی در راستای توجه به سیاست‌های تحول بنیادی آموزش و پرورش است.
وی بیان داشت: ما نیازمند تغییرات و ایجاد شادابی در مدارس هستیم چرا که دانش‌آموزان ظرفیت بسیار عظیم و گسترده‌ای در امر تربیت به شمار می‌روند.
حسنی‌محتشم ادامه داد: در بحث راهیان نور باید فضاسازی مناسب لحاظ شده و به برنامه‌های بدرقه و استقبال از دانش‌آموزان توجه ویژه شود تا بتوانیم ناممکن‌ها را به ممکن‌ها تبدیل کنیم.
فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان نیز گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه با این فرهنگ غنی از مورخ 16 مهرماه سال جاری تا 11 آذرماه و در فاز 1 طرح راهیان نور نیمی‌ از 23 هزار دانش‌آموز و فرهنگی استان در قالب 27 کاروان عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند.
سردار عبدالرضا آزادی تصریح کرد: کاروان نور منتقل‌کننده حماسه و دستاورد‌های بزرگ انسان‌ساز به نسل جوان جامعه است و باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.
وی بیان داشت: هر اتوبوس یک کاروان است و باید مثل یک کاروان اداره شود تا بتوانیم با مدیریت صحیح دانش‌آموزان فضای فرهنگی جبهه و جنگ را به طور خاص در اختیار جوانان قرار دهیم.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان نیز اظهار داشت: امروز مسئولیت بزرگ راهیان نور برعهده ماست و ما باید تلاش کنیم با اجرای برنامه‌های مؤثر و تأثیرگذار در طول سه روز اردوی کاروان را با فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت آشنا کنیم.
حسن نوروزی اذعان کرد: مشکل ما در راهیان نور اسکان، ترابری و تغذیه نیست بلکه مشکل فرهنگی است و باید معایب و محاسن طرح راهیان نور در سال گذشته تحلیل شده و بتوانیم امسال بهتر از سال گذشته این طرح را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: راوی و روحانی در کاروان نقش مهمی دارد و باید تلاش شود تا از روحانیان جوان و شاداب برای حضور در کاروان دعوت به عمل آید و علاوه براین در هر کاروان چهار معلم که یک نفر از آنها دارای تخصص آمادگی دفاعی است نیز باید حضور داشته باشند و سه مربی دیگر بر حسب نیاز مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند.
وی در پایان گفت: امید می‌رود بتوانیم برای مربیان اعزامی به راهیان نور همایشی برگزار کرده و رهنمودهای لازم رادر اختیار آنان قرار دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول