اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

مربیانی که خودشان مشکل‌ دارند نباید انتقاد کنند

عطایی: قبول دارم در مسابقات جهانی والیبال نوجوانان نتیجه خوبی نگرفتیم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: خوشحالم که مردم شرایط را درک می‌کنند، اما قبول دارم در مسابقات جهانی نتیجه خوبی نگرفتیم.

عطایی: قبول دارم در مسابقات جهانی والیبال نوجوانان نتیجه خوبی نگرفتیم
بهروز عطایی در گفت‌وگوبا خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس«توانا»، در خصوص رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان که با کسب عنوان دهمی تیم ایران همراه بود اظهار داشت: از عملکرد تیم راضی هستم، اما می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدا اعلام کرده بودم که این تیم مدعی قهرمانی نیست چون از وجود بازیکنان استثنایی بی‌بهره بودیم. 8 بازیکن این تیم تنها در مسابقات بین مدارس ایران حضور پیدا کرده‌ بودند و تجربه بین‌المللی نداشتند، اما بازیکنانی داریم که در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بازی‌های تدارکاتی خارجی خوبی نداشتیم و به مسابقات داخلی اکتفا کردیم، البته مسئولان فدراسیون تمام شرایط را برای ما فراهم کردند، اما چون بازیکنان مشکل خروج از کشور داشتند مجبور شدیم چند دعوت نامه خارجی را رد کنیم.

عطایی افزود: اگر تیم ما 5 بازی خارجی مناسب داشت قطعاً از گروه خود در مسابقات قهرمانی جهان صعود می‌کرد، چرا که بازیکنان با جو مسابقات بین‌المللی آشنا می‌شدند و عدم وجود این موضوع به تیم آسیب رساند. بازهم اعلام می‌کنم به عملکرد تیم نمره قبولی می‌دهم از نتیجه نهایی رضایت چندانی ندارم.

وی عنوان کرد: وقتی دو تیم از گروه ما به دیدار پایانی می‌رسند این موضوع نشان دهند قدرت تیم‌های حاضر در گروه ما است. با این شرایط اگر مشکلات ورزش ما که مهم‌ترین آن بحث خروجی بازیکنان است برطرف می شد، می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

سرمربی تیم نوجوانان درمورد اینکه اگر شرایط را می‌دانست چرا هدایت تیم را پذیرفته است؟ گفت: برای امثال من در تیم‌های ملی هزینه شده است و خودم را سرباز والیبال ایران می‌دانم. برای قبول سرمربیگری تیم ملی نوجوانان ایران ابتدا کمی شک داشتم، اما چون داورزنی این موضوع را برایم تکلیف کرد قبول کردم که با تیم به آرژانتین اعزام شوم.

عطایی ادامه داد: هدایت تیم نوجوانان به مصطفی کارخانه هم پیشنهاد شد، اما وی این موضوع را نپذیرفت و علتش هم این است که وی می‌دانست تیم در مسابقات نوجوانان جهان نمی‌تواند نتیجه بگیرد و دنبال رسیدن به تیم جوانان بود. با این شرایط انتقادات کارخانه در شرایط کنونی معنای دیگری برایم دارد.

وی اظهار داشت: پیش از اعزام به مسابقات داورزنی شخصاً اعلام کرد که به دنبال نتیجه نیستیم و اگر دو بازیکن خود را در اختیار تیم جوانان قرار نمی‌دادیم می توانستیم از آنها در اردوها استفاده و در رقابت‌های جهانی به نتیجه دلخواه برسیم.

عطایی درخصوص صغرسنی تیم اعزامی ایران افزود: این تیم پاک‌ترین تیم اعزامی ایران به مسابقات جهانی وآسیایی در 25 سال اخیر بود، البته تیمی که در مسابقات المپیک سنگاپور حضور داشت هم تیم پاکی بود. در تیم نوجوانان سال 2011 بیش از 80 درصد پاک بودند وقتی با این شرایط به مسابقات اعزام می‌شویم وبرخی‌ها این قدر انتقاد می‌کنند من یاد می‌گیرم در مسابقات آینده تیم را حداقل با 10 بازیکن صغرسنی روانه میدان کنم.

سرمربی تیم نوجوانان ایران عنوان کرد: همان مربیانی که با تیم‌های صغرسنی‌دار مقام کسب کرده‌اند در شرایط کنونی از تیم نوجوانان انتقاد می‌کنند در حالی که همانطور که اعلام کردم 80 درصد تیم اعزامی پاک بود. این افراد باید یاد بگیرند که ادبیات خود را در ورزش تغییر دهند.

وی افزود: در پایان بازی با تیم‌های آمریکا، روسیه و برزیل که سه تیم مدعی مسابقات بودند به خاطر دارم که مربیان آنها از تیم ایران تمجید کرده و گفتند به این مسابقات آمده‌ایم تا از والیبال لذت ببریم. با تمام این شرایط مربیانی که خودشان مشکل دارند و کارنامه‌ آنها مشخص است چگونه می‌توانند از این مجموعه انتقاد کنند؟

عطایی گفت: هر وقت ما توانستیم از والیبال لذت ببریم قطعاً موفق هم خواهیم بود. والیبال ایران در اندازه‌های تیم برزیل نیست، اما جایگاه‌ آنها با ما تنها یک پله فرق دارد. برزیل و روسیه در دوره بعد مسابقات قطعا‌ً جزو چهار تیم برتر خواهند بود و وقتی در مسابقات سال 2011 این دو تیم روی سکو نمی‌روند اتفاقی نمی‌افتد.

سرمربی تیم نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: انتقاد کردن خیلی راحت است و من می‌توانم به رنگ لباس تیم هم انتقاد کنم، اما این کار مشکلی را حل نمی‌کند و باید شرایط را همانگونه که هست ببینیم. زمانی که این تیم را تحویل گرفتم هیچ کس به آن امید نداشت و از ابتدا می‌دانستم که تنها 35 روز زمان دارم، اما چون وظیفه‌ام بود هدایت تیم را قبول کردم و حالا اصلاً از این موضوع ناراحت نیستم.

وی گفت: دوست داشتم والیبال نتیجه بگیرد و مردم خوشحال شوند. اگر دل مردم را شاد می‌کردیم به همه چیز می‌رسیدیم چراکه معیار ما مردم هستند و از اینکه وقتی آنها مرا در خیابان می‌بیند و اعلام می‌کنند که تیم شما مستحق اما بدشانس بود خوشحال می‌شوم و سایر حرف‌ها برایم مهم نیست.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول