اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

دهمین دوره بازی‌های آفریقایی با اجرای ورزش زورخانه آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: دهمین دوره بازی‌های کشورهای آفریقایی با اجرای ورزش زورخانه‌ای‌ در مراسم افتتاحیه از امروز آغاز می‌شود.

دهمین دوره بازی‌های آفریقایی با اجرای ورزش زورخانه آغاز می‌شود
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» و به نقل از سایت فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، دهمین دوره بازی های آفریقایی (All African Games) در 24 رشته ورزشی با حضور 7 هزار ورزشکار، مربی، مسئول و خبرنگار و عکاس از 55 کشور آفریقایی از عصر 12 شهریورماه در شهرهای ماپوتو، زیمپتو، ماتولا، بیلینه چیدینگولو، آغاز می‌شود.
سید امیر حسینی، دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با اشاره به تلاش های 9 ماهه صورت گرفته برای حضور زورخانه در این بازی ها گفت: IZSF با رایزنی ها و مذاکرات مستمر خود توانست موافقت مقامات شورای عالی ورزش آفریقا، شورای کمیته های المپیک آفریقا و کمیته برگزاری را جلب کند تا برای نخستین بار از تاریخ جهانی شدن این ورزش، زورخانه به صورت نمایشی به بازی های قاره ای راه یابد.
وی افزود: طبق مذاکرات صورت گرفته با شورای عالی ورزش و شورای کمیته های المپیک قاره آفریقا، مقرر شده است بعد از حضور زورخانه در بازی های آفریقایی به صورت نمایشی، در دوره های بعدی شاهد حضور زورخانه به عنوان یکی از رشته های رسمی این بازی ها باشیم.
دبیرکل IZSF از اجرای ورزش زورخانه در مراسم افتتاحیه این مسابقات خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحیه بازی ها، 30 دقیقه زمان به اجرای ورزش زورخانه اختصاص یافته است و یک تیم ورزشی از ورزشکاران آفریقایی و ایرانی با ضرب مرشدی از کشورمان، ورزش زورخانه را به بیش از 15 هزار تماشاگر حاضر و رسانه ها نمایش می دهد.

نخستین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی آفریقا از 22 تا 24 شهریورماه درسه بخش رقابت های تیمی، هنرهای فردی و کشتی پهلوانی با حضور 67 ورزشکار از 16 کشور زیمباوه، کنیا، موازمبیک، تانزانیا، اوگاندا، جمهوری دموکراتیک کنگو، بنین، بورکینافاسو، کامرون، نیجر، نیجریه، سیرالئون، سنگال، مالی، مالاوی و توگو در ماپوتو پایتخت موزامبیک برگزار می شود.
دهمین دوره بازی های آفریقایی در رشته های هندبال، دو و میدانی، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، قایقرانی، دوچرخه سواری، فوتبال، ژیمناستیک، وزنه برداری، جودو، کاراته، شنا، نت بال، پارو زدن، تکواندو، تنیس، پینگ پنگ، تیراندازی، سه گانه، والیبال، ورزش های معلولین و شطرنج از 12 تا 27 شهریور ماه 1390 در شهرهای مختلف موزامبیک برگزار می شود.
اولین دوره بازی های آفریقایی سال 1965 در برازاویل پایتخت کنگو و دوره قبلی در سال 2007 در الجزایر برگزار شده بود.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول