اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

وزن کم کردن نوجوانان را قبول ندارم

محمدزاده: کسب 3 مدال طلای جهان در خارج از کشور در کشتی ما بی‌سابقه است

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان گفت: کسب 3 مدال طلای جهان در خارج از کشور در کشتی ما سابقه نداشته است.

محمدزاده: کسب 3 مدال طلای جهان در خارج از کشور در کشتی ما بی‌سابقه است
خلیل رشید محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره کسب عنوان سومی جهان توسط فرنگی کاران نوجوان گفت: روز اول مسابقات و در 5 وزن نخست خود من هم از نتایجی که بچه ها گرفتند شوکه شدم و علت آن را نمی دانستم؛ چرا که هیچ نکته مثبتی در عملکردشان دیده نمی شد.

وی ادامه داد: شاید این مسابقات برای آنها بزرگ جلوه داده می شد و یا انگیزه ای نداشتند. باید در آینده این موضوع را بررسی کنیم تا ببینیم چرا این نتایج در روز نخست به دست آمد.

سرمربی تیم فرنگی نوجوانان تصریح کرد: خوشبختانه با جلسه ای که شب قبل از روز دوم با بچه ها گذاشتیم به آنها تاکید کردیم که برد و باخت مهم نیست و تنها کشتی های خودشان را بگیرند و به نوعی فشار روحی و روانی را از روی آنها برداشتیم که نتیجه اش را هم دیدم.

محمدزاده افزود: خواسته های ما از نوجوانان در روز دوم برآورده شد و کشتی های زیبایی گرفتند که با نتیجه هم همراه بود. شاید اگر در 5 وزن اول امتیازات بهتری می گرفتیم نایب قهرمان جهان شده بودیم. البته پیش بینی 3 مدال را در رقابت های جهانی کرده بودیم که به 3 طلا و 2 برنز رسیدیم.

وی درباره انتقاد برخی کارشناسان درباره وزن کم کردن بیش از حد فرنگی کاران نوجوان به فارس گفت: این موضوع درست نیست. تنها کشتی گیر 42 کیلوگرم ما وزن کم می کرد و بقیه کشتی گیران حتی زیر وزن هم بودند. این صحبت ها با واقعیت مغایرت دارد. خود من از لطماتی که وزن کم کردن در این رده سنی به کشتی گیر وارد می کند به خوبی آگاه هستم و اجازه این کار را نمی دهم.

محمدزاده درباره گمانه زنی های مطرح شده درخصوص تغییرات در کادر فنی تیم فرنگی نوجوانان گفت: این موضوع برای من مطرح نیست که باشم یا نباشم. فدراسیون کشتی هر تصمیمی بگیرد تابع هستم. کسب 3 مدال طلای جهان در خارج از کشور در کشتی ما سابقه نداشته است و به نظرم بیشتر باید روی این موفقیت و توانایی هایی نوجوانان کار کنیم تا این مسائل.

سرمربی تیم فرنگی نوجوانان ادامه داد: شاید اگر چند روز زودتر به مجارستان می رفتیم یا اگر تدارکات برون مرزی بهتری داشتیم اتفاقات روز اول برای کشتی گیران ما رخ نمی داد. باید کشتی رده سنی نونهالان راه اندازی شود تا پشتوانه های لازم را برای نوجوانان داشته باشیم. 3 – 4 سال است که مسابقات این رده سنی برگزار نمی شود.

وی یادآور شد: در 5 وزن دوم بزرگی کشتی فرنگی ایران را به جهان نشان دادیم و بچه ها فراتر از حد انتظار ظاهر شدند. در هر صورت مسئولیت این نتایج را قبول می کنم ، اما باید این را هم ببینیم  که از نظر سخت افزاری و امکانات تفریحی برای این رده سنی خیلی ضعیف هستیم اما نشان دادیم که از نظر مرغوبیت مدال قهرمان جهان هستیم.

محمدزاده درباره احتمال حضورش در رده سنی جوانان عنوان کرد: سابقه سرمربیگری در رده های سنی جوانان و بزرگسالان را داشته ام اما تصمیم گیری نهایی با فدراسیون کشتی است. با توجه به نیازهایی که رده سنی نوجوانان دارند کار کردن در این رده سنی بسیار سخت‌تر است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول