اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

امتیازی که به راحتی از دست رفت

زنگی آبادی: شانسی برای سهمیه المپیک در بخش کوهستان نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: ما شانسی برای کسب ورودی المپیک در بخش کوهستان نداریم.

زنگی آبادی: شانسی برای سهمیه المپیک در بخش کوهستان نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی دوچرخه سواری ایران در بخش کوهستان بهار سال جاری در مسابقات قهرمانی آسیا در چین شرکت کرد و توانست در بخش جوانان اولین مدال رشته کراس کانتری را کسب کند.
 این در حالی بود که علاوه بر این مدال، تیم ایران در جدول رده بندی توانست بین تیم‌هایی قرار بگیرد که امتیاز سهمیه المپیک را داشتند و برای حفظ آن باید مجددا در مسابقات مختلف حضور پیدا کرده و حفظ مجوز میکرد.

این امر نیاز به برگزاری اردوهای مستمر برای تیم ملی، حضور مربی خارجی و اعزام تیم به مسابقات برون مرزی بود، اما هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و امتیاز ایران در این بخش از دست رفت و در جدول رده بندی فدراسیون جهانی جایگاه ایران به رده 27 سقوط کرد تا تک امتیاز المپیک هم از دست برود.
با وجود این که چندی پیش آهاب احمدی از لزوم تلاش و بازنگری فدراسیون در بخش کوهستان برای حفظ امتیاز و جایگاه ایران در جدول رده بندی خبر داد، اما علی زنگیآبادی رئیس فدراسیون با این عنوان که جایگاه فعلی ما در جدول جهانی رده 27 است و دیگر شانسی برای المپیک نداریم، پرونده شانس حضور رکابزنان کوهستان ایران در لندن را بست.

وی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: رسیدن به رده 25 جدول برای ما سخت است و حریفان ما سرسخت هستند.
وی در این خصوص که چرا فدراسیون برنامه‌ای برای اعزام تیم ملی کوهستان به مسابقات برون مرزی و کسب امتیاز ندارد تصریح کرد: هیچ رقابت برون مرزی تا مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده   و در بخش کوهستان برگزار نمیشود،  به علاوه اعزام تیم به مسابقات نیاز به برگزاری اردوهای مستمر برای تیم ملی دارد که ما فعلا برنامه ای دراین بخش نداریم.
زنگی آبادی در خصوص مربی ژاپنی گفت: چون اردو نداریم پس لزومی هم برای آمدن مربی نیست هرگاه که نیاز باشد از وی دعوت خواهیم کرد.
این سخنان در حالی عنوان شد که در تقویم رقابت های فدراسیون جهانی در بخش کوهستان رقابت های متعددی که در نقاط مختلف جهان برگزار شده و یا خواهند شد را میتوان دید.

حال چرا فدراسیون برنامه ای برای تشکیل تیم ملی، برگزاری اردوهای تدارکاتی و اعزام تیم به رقابت‌های برون مرزی ندارد سئوالی است که هنوز مسئولان فدراسیون  پاسخ مشخصی  به آن ندادند.
هرچند که در این خصوص مهرداد صفرزاده دبیر فدراسیون معتقد است که تمرکز فدراسیون در بخش جاده و حفظ 3 سهمیه است ، اما نکته جالب این  است که 3 سهمیه جاده که از سوی باشگاههای پتروشیمی و دانشگاه آزاد کسب شده قطعی است و عملا فدراسیون در کسب این 3 سهمیه نقش اجرایی نداشته اس،ت اما صفرزاده نظر دیگری در این خصوص داد.
وی به خبرنگار فارس گفت: ایجاد هماهنگی و کسب مجوز برای اعزام تیم های باشگاهی به تورهای بین المللی، کسب مجوز برای فعالیت باشگاه‌ها، برگزاری مسابقات لیگ ، قهرمانی کشو، برگزاری اردوهای مقطعی در بخش جوانان و امید کار راحتی نیست و فدراسیون همواره پیگیر این مسائل هست.

ظاهرا نقش فدراسیون دوچرخه سواری در همین نکات خلاصه میشود و در 2 بخش پیست و کوهستان که نیاز به برگزاری اردوی تیم ملی، حضور مربی خارجی و اعزام به مسابقات برون مرزی است از وظایف فدراسیون نیست و ما نیازی به کسب مجوز حضور در المپیک لندن در این 2 حوزه نداریم.
انتهای پیام/خ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول