اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

گزارشی از ورزشکارانی که جرمشان همصدایی با مردم بود

هبیل: دولت بحرین به خاطر شهرتم مرا به زندان انداخت

خبرگزاری فارس: مهاجم تیم ملی فوتبال بحرین گفت: دولت بحرین مرا به خاطر شهرتی که داشتم به زندان انداخت و آن رفتارها را انجام داد.

هبیل: دولت بحرین به خاطر شهرتم مرا به زندان انداخت
به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مربوط به قیام مردمی کشور بحرین، وضعیت ورزشکارانی که همگام با دیگر اقشار جامعه‌‌،‌ علیه وضعیت موجود اعتراض خود را اعلام کردند ولی به حبس افتادند را مورد توجه قرار داده است.

مطابق این گزارش از جمله این نفرات، علا و محمد هبیل هستند. دو برادری که عضو تیم ملی فوتبال بحرین بوده و در سطح بین‌المللی معروف هستند ولی به خاطر همگامی با مردم به زندان افتادند.

در ابتدای این گزارش از قول علا هبیل عنوان شده است: من با عشق و علاقه به کشورم خدمت کرده‌ام و تا جایی که بتوانم به کار ادامه خواهم داد ولی هیچ گاه این تجربه سخت زندگیام را فراموش نخواهم کرد.

این مهاجم 29 ساله در منزلش واقع در محله شیعه‌نشین سیترا پس از آزادی از حبس نقطه نظرش را با خبرنگار خبرگزاری مذکور مطرح کرده است.

وی که به طور همزمان با برادر و شش ورزشکار دیگر در اوایل اعتراض‌ها در بحرین دستگیر شد، افزود: آنچه برای من اتفاق افتاد، در عمل به خاطر شهرتم به عنوان ورزشکار بود در حالی که شرکت در تجمعات توسط ورزشکاران جرم نبوده است.

هبیل پس از آنکه توسط نیروهای حکومتی شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.
مطابق این گزارش شمار ورزشکارانی که سرنوشتی همچون هبیل و برادرش یافتند، تعداد ذکر شده نبوده است. به عنوان مثال بیش از 150 ورزشکار، ‌مربی، داور فوتبال و تنیس روی میز پس از یک جلسه پنهانی که تصاویرش انتشار یافت‌، دستگیر شدند و به حبس افتادند.

طارق الفرسانی مربی بدنساز که به مدت دو ماه به این خاطر در حبس بود، گفت: من فقط برای مدت 30 دقیقه در آن جمع حضور یافتم.
هیچ‌وقت حرف بدی علیه حکومت، ‌به ویژه پادشاه بر زبان نیاوردم. جامعه ورزشی در حرکتی چنین  موضعی گرفت زیرا آنها برای مردم آزادی را طلب میکنند. همه خواهان آزادی هستند.

مطابق این گزارش تمام ورزشکارانی که به خاطر اعتراض به وضعیت کشور به حبس افتادند، اکنون شغل خود را از دست داده و از حضور در تیم ملی محروم شده‌اند.

صالح حسن، قهرمان 9 دوره رقابت‌های داخلی پینگ پنگ که تا قبل از حبس، سرمربی تیم ملی بود و در وزارت تحقیقات کار میکرد ولی پس از آن تمام منصب‌های خود را از دست داد، گفت: وقتی به آنچه برای من اتفاق افتاد، ‌نگاه میاندازم، احساس میکنم در مقابل عزم ملت هیچی نیستم. آنها هیچ توجهی به کسی که به کشور خدمت کرده و تاریخ ساز شده‌اند، ندارند. 70 روز در زندان، در واقع به نحوی قدردانی از من بود.

براساس این گزارش هنوز چند ورزشکار پشت میله‌های زندان هستند. از این نفرات میتوان به برادر علا هبیل یعنی محمد و علی میرزا که در تیم ملی هندبال بحرین در جام جهانی 2011 در ماه ژانویه بازی کرد و همین طور ذوالفقار ناجی، بازیکن 16 ساله عراقیالاصل تیم المحرق اشاره کرد.

مون‌تاهاکسیم، مادر ناجی که خانواده‌اش را هشت سال قبل به بحرین آورد، گفت: دستگیری فرزندم برای من و خانواده بسیار سخت بوده است. آن زمان که ما در عراق با وجود رژیم صدام بودیم، چنین اتفاقی برای ما نیفتاد. دیگر نمیخواهم اینجا بمانم و زندگی کنم.

در مقابل دستگیری این تعداد ورزشکار، نکته عجیب اظهارات عید حمزه، مدیر امور باشگاهی سازمان جوانان و ورزش بحرین است که گفته هیچ یک از ورزشکاران به خاطر شغل خود دستگیر نشدند بلکه به خاطر تلاش برای نقض حاکمیت و امنیت ملی بوده است.

 احمد هبیل، پدر هبیل‌های دستگیر شده در مقابل این اظهارات واکنش نشان داده و گفته است: فوتبال زندگی ما است و سومین چیز پس از آب و غذا برای ما محسوب میشود. افتخار میکنم که فرزندانم بخشی از تاریخ ورزش این کشور بوده‌اند. مطمئن باشید بعد از این نیز ما سخت کار خواهیم کرد تا بحرین  پیشرفت کند و در جهان مطرح شود.

وی افزوده‌ است: فکر نمیکردیم به خاطر هیچ، فرزندمان به زندان بیفتند. فرزندانی که هیچ خطایی نکردند جز این که با مردم هم‌صدا شدند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول