اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی قم:

بخش خادمان افتخاری در مساجد راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برای جذب جوانان به مساجد باید بخشی با عنوان خادمان افتخاری به منظور مشارکت جوانان در اداره مسجد فعال شود.

بخش خادمان افتخاری در مساجد راه‌اندازی شود
حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد اظهار داشت: برای جذب جوانان به مساجد ابتدا باید موانع جذب را برطرف و مساجد خوشایند‌سازی شود به گونه‌ای که امام جماعت حرف جوانان و جوانان نیز حرف امام جماعت را درک کنند.
وی با بیان اینکه متولیان مساجد باید جوان‌گرا بوده یا مشاور جوان داشته باشند، افزود: نباید برنامه‌های مساجد طولانی باشد بلکه باید منظم و متنوع بوده و در سخنرانی‌ها، تلاوت قرآن و گفتمان‌ها جوانان را مشارکت داد.
‌مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان قم راه‌اندازی بخش خادمان افتخاری در مساجد را از جمله راه‌های جذب جوانان دانست و عنوان داشت: راه‌اندازی بخش خادمان افتخاری مساجد سبب می‌شود تا هم خود جوان در اداره مسجد نقش داشته باشد و هم جوان به مسجد به عنوان مرکز آموزش نگاه کند.
وی در عین حال گفت: اگر مواردی که در اسلام برای ورود و خروج به مساجد گفته شده رعایت شود و ما بازگشتی به مسائل اولیه اسلام داشته باشیم، در این زمان است که مساجد ما می‌توانند جاذبه خوبی برای جوانان ایجاد کنند.
حسینی به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در ترغیب جوانان به مساجد اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین کار سازمان تبلیغات اسلامی در مورد مرتبط ساختن جوانان به مساجد، تشویق آنان و مزدوجینی است که در مساجد حضور دارند و همچنین برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی برای جوانان است.
وی در خصوص بسته بودن درب‌های مساجد در طول روز  بیان داشت: برای باز بودن درب مساجد باید کارهای فرهنگی انجام شود و در این راستا با متولیان مساجد و امامان جماعت صحبت می‌شود تا در مرحله اول مساجدی که در خیابان‌های اصلی شهر هستند برای ورود و خروج نمازگزاران زمان بیشتری قرار دهند.
مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا از این سرمایه‌ها در طول روز استفاده شود و البته متولیان مسجد و افراد دخیل در این زمینه باید با فرهنگ استفاده مسجد برای سنین مختلف آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: با خادمین و امامان جماعت مساجد موجود در خیابان‌های اصلی شهر رایزنی شده که به صورت تمام وقت باز باشند حتی بسیاری از مساجد هستند که آنها را برای زائرپذیری آماده کردیم.
حسینی بیان داشت: در حال حاضر مساجد ما آمادگی پذیرایی از بیش از 2 هزار نفر مسافر را دارند ولی باید کارهای زیادی صورت بگیرد تا این ظرفیت افزایش یابد.
وی در مورد فراموش شدن سنت حسنه اذان‌گویی در مساجد گفت: تلاش شده است از موذنین جوان در مساجد استفاده شود اما مکبران برخی مساجد هستند که به دلیل کهولت سن، صدای خوبی برای اذان گفتن ندارند و ما از آنها خواستیم برای پخش اذان از رادیو استفاده کنند.
مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد:  استفاده از موذنین جوان در مساجد نیازمند فرهنگ‌سازی است و در این زمینه دوره‌های آموزشی برای مکبران جوان گذاشتیم که با استقبال خوبی مواجه شد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که ائمه جماعات نسبت به اوضاع زمانه بیشتر فکر کرده و سعی کنند برنامه‌ها مختصر، فشرده و منظم باشد تا جوان‌ها بیشتر اوقات خود را در مسجد بگذرانند.
حسینی ادامه داد: باید تلاش کرد تا بانوان در مساجد نقش بهتری داشته باشند و با درک درست جایگاه مسجد، به فعالیت‌های آموزشی بپردازند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول