اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

فدراسیون فوتبال:

اظهارات کمیته پزشکی فدراسیون کشتی غیر مسئولانه است

خبرگزاری فارس: روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌ های رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی اطلاعیه‌ داد.

اظهارات کمیته پزشکی فدراسیون کشتی غیر مسئولانه است
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، روابط عمومی فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه ای ضمن تکذیب ادعای افزایش آمار موارد مثبت دوپینگ در فوتبال و اعتراض به اظهار نظر غیر مسئولانه رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در این خصوص، این اظهارات را تلاشی برای کمرنگ کردن اتفاقات روزهای اخیر در دوپینگ کشتی کشور قلمداد کرد.
 
در این اطلاعیه آمده است: امروز یکی از پر افتخار ترین بخش های فوتبال کشور مبارزه فراگیر با مقوله دوپینگ است که گزارش و مستندات ارائه شده از سوی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در نشست روز دوشنبه هفته گذشته با رسانه های گروهی بهترین گواه این ادعا است. کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هفته گذشته در نشست مطبوعاتی، گزارش عملکرد 3 سال و نیم گذشته خود را در کلیه بخش ها از جمله حوزه مبارزه با دوپینگ فوتبال به طور شفاف با ارائه آمار و اطلاعات دقیق اعلام کرد که همگان شاهد کاهش درصد موارد تخلف، علیرغم افزایش حجم نمونه گیری ها بودند.

بر اساس این آمار منتشر شده تعداد موارد مثبت دوپینگ در فصل مسابقات 88-87 ،09/2 درصد،در فصل 89-88 مسابقات 2/2 درصد و در فصل 90-89 مسابقات 49/1 درصد است. این در حالی است که نمونه گیری کنترل دوپینگ در فوتبال به ترتیب فصل های اعلام شده 401،224،143  نمونه بوده است و نکته حائز اهمیت دیگر اینکه ،این نمونه گیری ها در پائین ترین رده های مسابقات فوتبال کشور و حتی در دور افتاده ترین نقاط جغرافیایی نیز انجام گرفته که طبیعتا با نمونه گیری از تیم های ملی کشور و مسابقات انتخابی یک فدراسیون از نظر ماهیت  فاصله بسیار زیادی دارد.

امید است به پیروی به پیروی از اصول حاکم بر ارزش های اخلاقی و حرفه ای، ایشان با پذیرش نقاط ضعف حوزه مسئولیت خود، از سیاه نمایی و نادیده گرفتن تلاش های ارزشمندی که در سایر بخش های ورزش کشور انجام می شود خودداری کند تا شان و منزلت ورزش کشورمان حفظ شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول