‏آسمانِ آماده‌باش

تحرکات ۴۸ ساعت گذشته🔻در ۴۸ ساعت گذشته، الگوی پروازهای نظامی در منطقه به‌قدری فشرده، منظم و چندلایه بوده که دیگر نمی‌توان آن را یک «ترافیک معمولی» دانست. داده‌های دو روز اخیر نشان می‌دهد که آسمان عملاً به یک اتاق عملیات شناور تبدیل شده؛ جایی که هر هواپیما—از سوخت‌رسان‌های KC‑135 گرفته تا غول‌های C‑17 و پهپادهای شناسایی—نقشی دقیق و هماهنگ را اجرا می‌کنند.🔻در روز ۲۳ آوریل (پنجشنبه ۳ اردی‌بهشت) حجم پروازها به‌طور چشمگیری بالا بود؛ ترکیبی از هواپیماهای آمریکایی، اروپایی و کشورهای خلیج فارس. از Voyager‌های بریتانیا تا A400M‌های فرانسه و ترکیه، از C‑17‌های امارات و قطر تا پروازهای VIP و دولتی. این تنوع نشان می‌داد که منطقه در حال تجربه یک تحرک چندملیتی است؛ چیزی شبیه به یک رزمایش گسترده یا جابه‌جایی هم‌زمان نیروها و مقامات.و احتمال خروج برخی از مقامات سفارتخانه های کشورها از منطقه خطر و درگیری.🔻اما در روز ۲۴ آوریل (جمعه ۴ اردی‌بهشت) تصویر تغییر کرد. تعداد پروازها کمتر شد، اما تمرکز عملیاتی و شناسایی و جاسوسی به‌طور محسوسی افزایش یافت. سوخت‌رسان‌ها تقریباً بدون توقف در حال فعالیت بودند؛ C‑17ها با کال‌ساین‌های تکرارشونده مثل RCH، MOOSE، KING در رفت‌وآمد بودند؛ و حضور پهپاد RQ‑4 Global Hawk و هواپیمای هشدار زودهنگام E‑3 Sentry نشان می‌داد که رصد هوایی در بالاترین سطح انجام می‌شود. این الگو معمولاً زمانی دیده می‌شود که یک سناریوی عملیاتی واقعی در جریان باشد، نه صرفاً یک روز شلوغ.🔻در کنار این‌ها، کاهش پروازهای VIP و آموزشی در روز دوم، و افزایش پروازهای شناسایی و سوخت‌رسانی، پیام واضحی دارد:روز ۲۴ آوریل روزِ آماده‌باش بود؛ نه نمایش
🔻وقتی این دو روز را کنار هم می‌گذاریم، یک روایت روشن شکل می‌گیرد:📍روز اول، روزِ تجمع نیروها و هماهنگی چندملیتی بود؛📍روز دوم، روز تمرکز، رصد و آماده‌سازی عملیاتی.❗️شاید بهترین فرصت حمله پیش دستانه باشد! بخصوص حمله به پایگاه‌های هوایی، فرودگاه بن‌گوریون (که درحال حاضر بیشترین تجمع سوخت‌رسان‌ها ‌ها در آن است) و فرودگاه‌های منطقه.
01:14 - 5 اردیبهشت 1405

1 واکنش
48٫3k بازدید



1 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌روح اله‌
@rroohollah5 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
باید دید رهبری چه می‌گویند🤔