نجات ۳۰۰تبعه غیرمجاز افغانستانی از سرما در مرز دوغارون

فرماندار تایباد از نجات ۳۰۰ تبعه غیرمجاز افغانستانی که در پی شرایط نامساعد جوی در مرز مرز دوغارون گرفتار شده بودند، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندار تایباد با اشاره به بارش باران و کاهش دمای هوا در مرزهای مشترک ایران و افغانستان اظهار کرد: این افراد در حین ورود غیرمجاز و در نقاط سخت‌گذر شناسایی شدند و با تلاش نیروهای مسلح مستقر در شمال‌شرق کشور نجات یافتند.وی افزود: اتباع غیرمجاز در جریان بارندگی و سرمای شدید در منطقه گرفتار شده بودند که در راستای کمک‌های بشردوستانه، خدمات درمانی و رفاهی، توزیع غذای گرم و انتقال به محل‌های پیش‌بینی‌شده برای مداوا و بهبود وضعیت آنان انجام شد.فرماندار تایباد ادامه داد: این افراد پس از درمان و طی مراحل قانونی، به مقامات کشورشان تحویل داده خواهند شد.وی همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری حکومت سرپرست افغانستان برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز تصریح کرد: مرزهای مشترک دو کشور برای هرگونه ورود غیرقانونی ناامن است و با متجاوزان به‌صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.#مرز
15:44 - 27 بهمن 1404
استان ها
خراسان رضوی

3 بازنشر1 واکنش
23٫2k بازدید