نماینده حزب‌الله: توافق ایران و آمریکا، شامل آتش‌بس در لبنان است

نماینده فراکسیون پارلمانی حزب‌الله به نقل از مقامات کشورمان گفت که بر اساس یادداشت تفاهم ایران و آمریکا، اسرائیل باید از خاک لبنان خارج شود.
«حسین الحاج حسن» نماینده فراکسیون پارلمانی حزب‌الله شامگاه امروز جمعه خبر داد که جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد که لبنان هم شامل آتش‌بس می‌شود.الحاج حسین به شبکه خبری الجزیره گفت: مقامات ایرانی به ما اطلاع دادند که اسرائیل طبق توافق [یادداشت تفاهم احتمالی ایران و آمریکا]، از خاک لبنان عقب‌نشینی خواهد کرد».وی ضمن انتقاد از پیمان‌شکنیهای مکرر آمریکا و اسرائیل تأکید کرد: اسرائیل و آمریکا اولین طرفهایی هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند، زیرا آن‌ها هستند که به توافقات عمل نمی‌کنند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ساعاتی پیش در گفتگو با شبکه ۱۲ اسرائیل درباره مذاکرات با ایران مدعی شد: «فکر می‌کنم امضای توافق با ایران در پایان هفته یا دوشنبه امکان‌پذیر باشد. پست عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مورد این توافق بسیار مثبت است.»شبکه ۱۲ گزارش داد، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اطلاع داده «این توافق عالی است و زمان پایان دادن به جنگ فرا رسیده است».این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، از حصول یک متن نهایی مورد توافق میان آمریکا و ایران خبر داد.شریف افزود: «ما با آمریکا و ایران برای نهایی کردن گام‌های بعدی در حال همکاری هستیم. من دستیابی به متن نهایی توافق صلح میان آمریکا و ایران را تأیید می‌کنم»نخست‌وزیر پاکستان درباره مذاکرات آمریکا و ایران گفت: «صلح از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است. ما از کارزار اطلاعات نادرستی اگاهیم که برخی افراد به راه انداخته‌اند تا توافق صلح را بر هم بزنند».
الحاج حسن همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هیچ حقی برای باقی ماندن در خاک لبنان ندارد و باید از این کشور خارج شود.این نماینده حزب الله در پایان گفت که اگر رژیم اسرائیل به توافق پایبند نباشد، «حزب‌الله نمی‌تواند هیچ تعهدی بدهد».#لبنان #حزب_الله#اسرائیل
22:59 - 22 خرداد 1405
بین‌الملل
غرب آسیا
محور مقاومت

5 بازنشر4 واکنش
43٫3k بازدید



10 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
@Burse9922 خرداد 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  30 اردیبهشت 1405

ما مردم از دولت مطالبه میکنیم که دخل و خرجش یکی شود.زیرا ،ناترازی بودجه و افزایش ردیف های بودجه سازمان های غیر مولد بیشترین نقش در تورم و گرانی را ایفا می‌کند
پیشنهادها

دخل و خرج دولت با مشارکت مستقیم مردم بازبینی و ساماندهی شود

ما مردم از دولت مطالبه میکنیم که دخل و خرجش یکی شود.زیرا ،ناترازی بودجه و افزایش ردیف های بودجه سازمان های غیر مولد بیشترین نقش در تورم و گرانی را ایفا می‌کند از مسئولان میخواهیم، قانونی اجرایی شود تا مردم و خبرنگاران بتوانند در تمام مراحل بررسی و تصویب بودجه برای حفظ شفافیت و مراقبت از آن ، حضور فعال داشته باشند . مردم در فرآیند و ساز و کار و قوانین نیز باید سهیم باشند و مشارکت داشته باشند. بدون شک تصمیمات بودجه ای مهمترین و کلیدی ترین عامل در اقتصاد کشور است و معیشت مردم ، تولید و اشتغال به آن گره خورده است. شفافیت و حضور مردم و خبرگزاری ها در این فرآیند مهم ، مانع از آن می شود تا ردیف های بودجه ای ،سازمان های خاص، به کشور و مردم تحمیل شود. ما از مجلس، مطالبه میکنیم ،تا به دولت، اجازه انتشار اوراق بدهی و گرفتن قرض از صندوق توسعه و چاپ پول داده نشود. ما از مسئولان میخواهیم تا بیت المال، مستقیما توسط خود مردم نظارت شود و نمایندگان مردم نیز به خواست مردم احترام بگذارند. دولت نباید با سیاست‌هایی که منجر به افزایش تورم می‌شود، هزینه‌های ساختارهای اداری و ردیف‌های بودجه‌ای گسترده را بر دوش مردم بگذارد. انتظار می‌رود مدیریت هزینه‌ها و اصلاح بروکراسی در اولویت قرار گیرد تا فشار مضاعفی به جامعه تحمیل نشود. همچنین ضروری است منابع صندوق‌ها و شبکه بانکی در چارچوب قوانین و با رعایت منافع عمومی مدیریت شود و از هرگونه تصمیمی که موجب نگرانی سپرده‌گذاران و مردم می‌شود، پرهیز گردد. تا زمانی که اجازه به او داده شود ، به جای اصلاح و کوچک سازی و انضباط مالی ، به سمت راحت ترین کار ، یعنی گرفتن قرض و چاپ پول و اوراق می‌رود بار همه اینها به دوش اقتصاد کشور و مصرف کننده نهایی ،یعنی مردم عادی است. اقتصاد دولتی راه به جایی نبرده و نمی‌برد و نخواهد برد. مردم از مجلس می‌خواهند در فرآیند تصویب بودجه، سازوکارهایی پیش‌بینی شود تا دولت کمتر به ابزارهایی مانند انتشار پول و اوراق بدهی متوسل شود و انضباط مالی بیشتری در اداره کشور حاکم باشد. مجلس مهمترین عامل برای جلوگیری از بی انضباطی مالی دولت است . دلار ۱۸۰ هزارتومانی ،حاصل، چاپ پول و اوراق و تقسیم آن به بدترین شکل در بودجه کشور است. ریشه خیلی از این گرانی ها ،دولت و بانک مرکزی و دیگر بانک های زیرمجموعه آن هستند تا ، با گرانفروشی دلار و سکه کسب درآمد کنند تا بودجه خود را تأمین نمایند. یکبار بر ای همیشه ، این بلای اقتصادی را ساماندهی کنید. دخل باید با خرج هماهنگ باشد ، نه اینکه با چاپ پول و قرض و چاپ اوراق بدهی ، بخواهیم به این ناترازی عظیم و تورم زا دامن بزنیم. آحاد مردم، نیروهای حاضر در میدان، جانفدایان و بسیجیان وظیفه دارند نسبت به موضوع انضباط مالی کشور حساس باشند و اجازه ندهند بی‌انضباطی مالی در اداره امور تداوم پیدا کند. از مجلس نیز انتظار می‌رود با مطالبه‌گری مردم، زمینه‌ای فراهم شود که دولت بیش از درآمدهای خود هزینه نکند. همچنین انتظار می‌رود مجلس مراقبت کند تا دولت و بانک مرکزی برای تأمین منابع، به سیاست‌هایی مانند گران‌سازی و ایجاد نوسانات اقتصادی متوسل نشوند ما مردم این مطالبه را آنقدر ادامه می‌دهیم تا دولت دیگر از کاهش ارزش ریال در دست مردم ، کسب درآمد نکند. خبرگزاری ها و روزنامه ها مکلف هستند تا مطالبه مردم را با گوش همه مسئولان برسانند. آقایان و خانم ها، دولت عامل اصلی ۹۰ درصد تورم و گرانی ها است. تورم ظرف چند سال۱۰۰۰ درصد رشد کرده و یارانه و کالابرگ برای هر نفر، تنها کفاف خرید دو شانه تخم مرغ را می‌دهد. وکلای ملت و مردم در میدان ، اجازه انتشار اوراق بدهی و چاپ پول بدون پشتوانه را به دولت و بانک مرکزی ندهند. اینکه همواره عده‌ای با نفوذ در ساختار بودجه‌ریزی کشور و با بهره‌گیری از ابزارهای قدرت و روش‌های مختلف، بودجه‌ای ناتراز را بر ملت ایران تحمیل کنند، موضوعی است که نیازمند بازنگری و شفاف‌سازی جدی است. حضور جریان‌های رانت‌جو در فرآیندهای مالی و بودجه‌ای کشور در سایه اقتصاد دستوری، زمینه‌ساز بحران‌های تورمی و آسیب به پیکره اقتصاد شده است. به باور بسیاری از کارشناسان، تخریب ناشی از این انحراف در تخصیص منابع، از فعالیت هر جریان نفوذگر دیگری زیان‌بارتر است. کدام قانون و شرعی اجازه چاپ پول و قرض گرفتن ربوی و چاپ اوراق بدهی ربوی را داده است ؟ چرا باید وکلای مردم و خادمان آن ،اجازه دهند که یک همچین ناترازی بودجه ای به کشور و مردم تحمیل شود؟ اثرات بی انضباطی مالی دولت در بودجه و نحوه کسب درآمد دولت به صورت بنگاهداری ،عامل اصلی، ابر تورم ها و،گرانی است.

کلیه تصمیم گیران، سران قوا، رهبر معظم انقلاب، دولت مچلس قوه قضائیه، دولت سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و رئیس جمهور محترم، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه، آحاد مردم و مردم در میدان و جانفدا

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌ناصر‌
@Naser_0110111022 خرداد 1405
در پاسخ به
اسرائیل خاک لبنان را با دیپلماسی ترک نمی کنه یهودی ها فقظ زبان زور می فهمن باید اونقدر بزنید تا فرار کنن وگرنه غیرممکنه لبنان رو ترک کنن

@user17758123287722 خرداد 1405
در پاسخ به
یعنی اسراییل ازخاک لبنان بایک تفاهم میره بیرون به همین سادگی 😐

@Imiladofficial22 خرداد 1405
در پاسخ به
احتمالا اسرائیل نمیره بیرونو تفاهم نامه هم نقض نمیشه و بدون مشکل ادامه میدیممثل اتش بس که همش تو نقض بود

@Imiladofficial22 خرداد 1405
در پاسخ به
اینا اگر می‌خواستن به تعهدی عمل کنن، همون اول به تعهداتشون در قبال سرخپوستا عمل میکردنتمام دنیا میدونن اینا عهدشکنن

@user17337328438322 خرداد 1405
عزیزان ما امشب می‌رویم رو هوا . شما که موندید حتما انتقام آقای ما رو از آمریکا و اسرائیل بگیرید مسئولین بی لیاقت ما لیاقت نداشتند چنین کاری انجام بدهند و از ترس مردن مذاکره کردند تا دو روز بیشتر بخورند و .........

تصویر نمایه‌ی ‌سید علی‌
@Seyyedalikhorasani22 خرداد 1405
در پاسخ به
چرا آقای عراقچی اسمی از رهبر معظم انقلاب و نظرات ایشان نبردند؟

@user17786865471323 خرداد 1405
در پاسخ به
زیر بمباران اسرائیل این حرفو زده.این غده سرطانی خاورمیانه ( و کل دنیا ) دیپلماسی حالیش نیست

تصویر نمایه‌ی ‌عمار مهدوی‌
@Ammarmahdavi23 خرداد 1405
در پاسخ به
مردم ایران با توجه به اعتماد و اطمینان قلبی به گفته امام شهید خود به مذاکره با آمریکا خوشبین نیست. چون نه عاقلانه هست ، نه شرافتمندانه ، نه عزتمندانه

@user17778449071423 خرداد 1405
در پاسخ به
حزب الله عزیز شاید در مرحله اول باشد ولی همه می داننداسراییل پایبند نخواهد ماند.بهانه زیاد است برای نقض اتش بست.تا این امریکا و اسراییل تو دهنی حسابی نخورند پایان جنگ با اینها خودکشی است