«تمجید از ایران»؛ بهانه جدید آلخلیفه برای سلب تابعیت مردم بحرین
وزارت کشور بحرین امروز دوشنبه خبر داد از ۶۹ نفر و خانوادههایشان سلب تابعیت کرده است.
بحرین این بار در توجیه این اقدام خود مدعی شده این افراد با ایران ابراز همدردی کرده و از اقدامات تهران علیه منامه، تمجید کردهاند.وزارت کشور بحرین با این ادعا که برخی از این افراد، با طرفهای خارجی ارتباط گرفته بودند، گفت که این تصمیم شامل متهمان مذکور و خانوادههایشان میشود.بحرین با بیان اینکه چنین اقداماتی «به امنیت ملی آسیب میزند» مدعی است که متهمان «محتواهایی را منتشر کردهاند که باعث بیثباتی شده و نظم عمومی را تهدید کرده است».منامه همچنین گفته است افراد مذکور در شبکههای اجتماعی مطالبی منتشر کردهاند که در حمایت از گروههای مقاومت بوده است.
بحرین در حالی این تصمیم را گرفته که منطقه خلیج فارس در پی جنگ شدید آمریکا و اسرائیل علیه ایران وضعیت بسیار پرتنش را تجربه میکند. در طول این درگیری، بحرین، میزبان مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، هدف حملات تلافیجویانه مستقیم ایران قرار گرفت.در شب اول جنگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که مقر ناوگان پنجم در منطقه جفیر منامه را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.این حملات منجر به خسارات مادی از جمله سوختن ساختمانهای بلند و تعطیلی موقت فرودگاه بینالمللی بحرین شد.تهران بارها تأکید کرد دولت بحرین نباید به آمریکا اجازه دهد که از خاک این کشور به جمهوری اسلامی ایران حملاتی صورت بگیرد.#بحرین#تابعیت#ایران 19:27 - 7 اردیبهشت 1405