فشارها جواب داد؛ اسرائیل حملات خود را به بیروت متوقف کرد

رژیم صهیونیستی پس از توافق آتش‌بس بین ایران و آمریکا، حملات خود را به صورت گسترده به لبنان به ویژه بیروت تشدید کرد، ولی پس از فشارهای تهران و برخی کشورهای خارجی، حملات صهیونیستها به لبنان کاهش یافته است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الجمهوریه» لبنان به نقل از یک مقام ارشدسیاسی خبر داد طی ساعات اخیر، رایزنی‌های فشرده‌ای در سطوح مختلف، با چند طرف بین‌المللی و عربی صورت گرفته است. به گفته این روزنامه، این تلاش‌ها منجر به «تشکیل یک چتر حمایتی دیپلماتیک از موضع لبنان شد که خواستار گنجانده شدن نام این کشور در توافق آتش‌بس میان ایران و آمریکا بود».این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی بارها تأکید کردند توافق آتش‌بس با آمریکا، باید شامل کل جبهه‌های مقاومت از جمله لبنان باشد.آمریکاییها مطابق معمول دبه کردند و برای آغاز حملات گسترده به لبنان به ویژه بیروت، چراغ سبز نشان دادند؛ نیروهای مسلح کشورمان نیز در پاسخ به این تجاوزات، بار دیگر تنگه هرمز را بست و همین مسئله باعث شد طرفهای خارجی به صهیونیستها اعمال فشار کنند تا به حملات خود به لبنان پایان دهد.
روزنامه الجمهوریه در ادامه گزارش داد، تحول جدید، «موضع آمریکاست که تأیید کرده لبنان نیز به‌طور ضمنی شامل روند کاهش تنش و توقف حملات می‌شود؛ به این معنا که آتش‌بس طی ساعات آینده در لبنان نیز اجرایی خواهد شد و مقامات مربوطه نیز از این موضوع مطلع شده‌اند».بنا بر این گزارش، پافشاری ایران و پاکستان بر اینکه لبنان باید در توافق گنجانده شود، در کنار مواضع اروپا، انگلیس، ترکیه، مصر، قطر و سایر کشورها و پایداری ملت لبنان، باعث تغییر معادلات پس از آن «چهارشنبه خونین» شد. این روزنامه همچنین نوشت، اکنون نگاه‌ها به ساعات آتی دوخته شده تا «اجرای آتش‌بس در لبنان و آغاز مذاکرات کلید بخورد؛ مگر اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دست به جنون تازه‌ای بزند».
این در حالی است که «علی فیاض» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تأکید کرد این جنبش، «مخالف مذاکرات مستقیم با اسرائیل است؛ لذا دولت لبنان باید آتش‌بس را به عنوان یک شرط مطرح کند».فیاض همچنین گفت که اولویت دولت لبنان با خروج نظامیان صهیونیست از خاک این کشور و بازگشت آوارگان باشد. #لبنان #اسرائیل#ایران
15:39 - 21 فروردین 1405

5 إعادة النشر40 التفاعل
167٫8k من المشاهدات


117 الإجابة

@user17563198492121 فروردین 1405
تعليقًا على
حملات کاهش پیدا کرده به خاطره فشاره ایران چقدر خنده دار حدعقل میگفتید پایان یافتهنتیجه ،هر کس به ایران کمک کندباید قتل عام میشود

‌نجمیه بخشایش‌ صورة الملف الشخصي
@najmeeyeh21 فروردین 1405
یک کم زود نیست؟ سه روز هر غلطی خواست کرد و ما ، سکوت کردیم مردم لبنان زیر آتش بودند و هنوز هستند اینجا بعضی نشستند حساب می کنند از عوارضی تنگه هرمز چقدر بگیریم !در ضمن، هروقت دیگر حمله نکرد حسابه..

‌سعید برزگر‌ صورة الملف الشخصي
@janfadaye_mardom21 فروردین 1405
تعليقًا على
همین امروز ظاهراً به بیمارستان و کلی آمبولانس حمله کردند. گویا تصمیم بر این هست که ما سکوت کنیم. نمی‌دونم چی بگم واقعاً.

‌حسین‌ صورة الملف الشخصي
@Ramtinbabaei7521 فروردین 1405
تعليقًا على
تو ایین دست نوشته و خودساخته یهود گفته شده جز قوم یهود بقیه حیوانن اما الان مشخص میشه کیا خیوانن

@user170910059976736452821 فروردین 1405
تعليقًا على
وقتی خبرگزاری معتبر فارس اینجوری تو روز روشن دروغ میگه که بالا سریاش به اهداف شومشون برسند دیگه معلومه چه خبره مردمممم اینا میخوان شما رو ساکت کنند همین امروز ببینید چند جا بمباران کردند تو لبنان

@user170910059976736452821 فروردین 1405
تعليقًا على
وقتی خبرگزاری معتبر فارس اینجوری تو روز روشن دروغ میگه که بالا سریاش به اهداف شومشون برسند دیگه معلومه چه خبره مردمممم اینا میخوان شما رو ساکت کنند همین امروز ببینید چند جا بمباران کردند تو لبنان

@user170910070582226973821 فروردین 1405
تعليقًا على
به بیروت اره به بیت جبیل و روستا های جنوب لبنان نه

‌علی مهدوی‌ صورة الملف الشخصي
@Alimahdavii21 فروردین 1405
تعليقًا على
لعنت الله علی القوم یهود

‌Mehran 66‌ صورة الملف الشخصي
@user17683828603321 فروردین 1405
تعليقًا على
باشه !!!!

@Irani3130021 فروردین 1405
تعليقًا على
همین چند ساعت پیش بمباران شدید کرد کهآقای قالیباف تو از گندم ملک ایران نخواهی خورد تا ما زنده ایم نمیزاریم به اهداف شومت برسیرهبر انقلاب ۳۶ سال با درایت و جان فشانی خودش انقلاب و آرمان های مارو زنده نگه داشت نگذاشت تسلیم استکبار بشیم حالا تو آمدی همه آن هارا دفن کنی!!

‌رامان‌ صورة الملف الشخصي
@ramanraman21 فروردین 1405
تعليقًا على
اینترنت را به هیچ عنوان وصل نکنید !

‌شیرزاد رضایی‌ صورة الملف الشخصي
@shirzad6721 فروردین 1405
تعليقًا على
الان شبه، به نقل از یک منبع آگاه

@Yahossin11021 فروردین 1405
خودتون گول نزنید نقض کرده اسرائیل ما هم نمیدونم چیکاره هستیم این بار حمله کنه به ايران از دفعات قبل بیشتر ضربه‌ میخوریم خودشو داره آماده میکنه قوی تر میاد

‌حاج آقا‌ صورة الملف الشخصي
@Hajaqa21 فروردین 1405
تعليقًا على
لبنانیا دارن میگن دم ایران گرم باز یه سری از خودمون میگن خاک تو سر خودمون. یخورده ترمز کنید دیگه😄

@Badbakht221 فروردین 1405
تعليقًا على
مذاکره پِلِی میشه پس!

@user170910059976736452821 فروردین 1405
تعليقًا على
دستور منافقین جهت فریب ملتسانسور گسترده حملات وحشیانه به لبنان برجسته سازی اندک موشک های شلیک شده حزب‌الله به اسرائیل جهت خاموشی مطالبه عمومی دخالت سپاه در کربلای لبنان انسانیت و غیرت و شرافت کجاست آخه؟؟؟ منافقین هم آبروی ایران در محور مقاومت را بردند .وان استنصروکم فی الدین فعلیکم النصر

@saeid_4221 فروردین 1405
از توقف حمله به «لبنان» رسیدیم به کاهش حملات به «بیروت»؟ :)))هوراااا یه دستاورد و پیروزی دیگه کسب کردیم 🫤طفلکی‌ها مردم لبنان!

‌عباس باقری‌ صورة الملف الشخصي
@user17080357296321 فروردین 1405
تعليقًا على
متاسفانه شعار هایی که گذشته میدادن،، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایرانکسانی که همچین شعاری میدادن الان کجان؟؟ لبنان به خاطر ما وارد این جنگ شد و از شمال سرزمینهای اشغالی، دشمن فلج کرد ته قضیه با نقص اتش بس تجاوز خونین به لبنان اتفاق افتاد و متاسفانه ایران عکس العمل نظامی نداشت، حلال کن لبنان

‌رضا طالعی فر‌ صورة الملف الشخصي
@Rezatalei21 فروردین 1405
تعليقًا على
آقای جمهوری اسلامیلعنت بر آتش بس و هرچی مذاکره با شیاطین۴۸ ساعت است داریم فریاد می زنیمحزب الله لبنان را دریابجنوب لبنان را دریابفقط توییت پشت توییتبا توییت بازی و تهدیدهای توخالی و بی مصرف نمیشه اسرائیل را سرجاش نشاند.أظهر المزيد